Amphion en Dilea trekken naar de Lactose Loze Melkstraat
Wist je dat maar liefst 20 procent van de Belgen last heeft van lactose, zonder het zelf te weten? Veel mensen ervaren ongemakken zonder te beseffen dat lactose de boosdoener kan zijn. Dilea, het merk voor lactosevrije zuivelproducten, wil hier verandering in brengen.
In samenwerking met creative agency Amphion lanceert Dilea haar nieuwe campagne: de ‘Lactose Loze Dagen’. Die campagne richt zich op het vergroten van de bewustwording rond lactose-intolerantie en het stimuleren van consumenten om lactosevrije producten uit te proberen.
Veel mensen weten namelijk niet dat lactose een negatieve invloed kan hebben op hun gezondheid. De ‘Lactose Loze Dagen’ bieden een laagdrempelige manier om te testen of jij last hebt van lactose, zonder dat je drastische maatregelen hoeft te nemen. Door lactose tien dagen lang te vermijden, kunnen deelnemers zelf ervaren of hun klachten zoals opgeblazenheid of buikpijn afnemen. Het doel is om mensen bewust te maken van de mogelijke voordelen van een lactosevrij dieet, ook als ze geen officiële intolerantie hebben.
De 'Lactose Loze Dagen' worden ondersteund via een sociale media campagne, POS materialen en een online platform, en nodigen consumenten uit om deel te nemen met kans om één jaar gratis producten te winnen. Tijdens de campagne laat Dilea zien dat overstappen naar lactosevrije producten niet alleen eenvoudig is, maar ook smakelijk en voedzaam. Met een breed assortiment lactosevrije producten, zoals melk, kaas, yoghurt en room, biedt Dilea voor iedereen een oplossing.