- Sabato, het weekendmagazine van De Tijd en L'Echo, trekt een wissel op de toekomst. Beide nieuwsmerken van Mediafin groeiden met 25 procent in abonnementen in de afgelopen drie jaren. De huidige functie van hoofdredacteur bij Sabato wordt opgesplitst in creative director en hoofdredacteur. An Bogaerts wordt hoofdredacteur en Gerda Ackaert gaat aan de slag als creative director.
Als creative director zal Ackaert zich meer focussen op de langetermijnuitbouw van Sabato: nieuwe creatieve concepten ontwikkelen, nieuwe projecten, extensies en het uitbouwen van de brand Sabato onder haar hoede nemen. “Sabato is zestien jaar geworden en sinds dag één is het magazine blijven groeien. Nooit eerder hadden we zoveel edities, zoveel pagina’s én intussen ook een digitale poot met Sabato.be. In een moeilijke markt van weekendmagazines is Sabato een succesverhaal gebleken en gebleven, en dat is de verdienste van een zeer gedreven team. Het team krijgt nu versterking om te blijven groeien,” aldus Gerda Ackaert. “Als tandem krijgen we meer ademruimte om nieuwe edities, extensies en evenementen op te starten, en tegelijktertijd een pracht van een magazine en website te maken. Het wordt een boeiende tijd waar we beiden naar uitkijken.”
An Bogaerts zal als nieuwe hoofdredactrice het redactionele team aansturen. Voor Bogaerts is het terugkeren naar een oude liefde. Ze werkte vijftien jaar als freelance journaliste voor Sabato. Sinds 2022 is ze hoofdredacteur van Trends Style. “Ik was erbij toen de allereerste Sabato in druk ging en heb jarenlang met veel plezier voor het magazine geschreven. Ik kijk er enorm naar uit om Sabato voort uit te bouwen en nieuwe vormen van luxe en lifestyle in het magazine te verkennen. Het team achter Sabato bruist van het talent, het is een eer om nu met hen samen aan de slag te kunnen,” reageert An Bogaerts.
“Met Gerda en An én met het fantastische redactieteam van Sabato zetten we een nieuwe, ambitieuze stap met het mooiste lifestyleblad en de mooiste lifestylesite van het land. Met dit duo hebben we er alle vertrouwen in dat ze Sabato als dé referentie in de lifestylejournalistiek nog versterken,” besluit redactiedirecteur Isabel Albers.