André Duval nu écht met pensioen

News / People

André Duval, oprichter, referentie-aandeelhouder en voorzitter van Duval Union cv, heeft het collectief verlaten. André Duval was samen met Guillaume Van der Stighelen oprichter van het lange tijd ongenaakbare DuvalGuillaume en was op die manier een van de meest invloedrijke mensen in de reclamesector. Nadat Duval het mede naar hem genoemde bureau had verlaten, bleef hij niet stilzitten. Duval Union werd opgericht in 2012 als investeringsvehikel in marketing- en advertisingtechnologie, en evolueerde na de komst van Klaus Lommatzsch en Marc Bresseel in 2014 naar een coöperatieve vennootschap met variërende participaties in servicebedrijven. De afgelopen jaren bouwde André Duval zijn betrokkenheid systematisch af ten voordele van zijn partners. Zijn uitstap vandaag moet gezien worden als de afronding van een lange carrière in de marketing en communicatie sector. André Duval: “Ik kijk tevreden terug op 40 mooie jaren in de reclame sector. Na de verkoop van DuvalGuillaume aan de Publicis groep in 2011 was de opzet van Duval Union in 2012 mijn interpretatie van hoe de reclame industrie moet evolueren. Ik blijf geboeid door het ondernemerschap en door de impact van technologie op onze métier, maar het is tijd om afscheid te nemen van een actieve rol en alle ruimte te laten aan de generatie van jonge ondernemers die deze Unie van autonome bedrijven samenvorm geven.”

Zijn partners blikken in ieder geval tevreden terug op de samenwerking met André Duval. "André's visie om een ecosysteem van expert-bedrijven op te zetten was het juiste inzicht op het juiste moment," zegt Klaus Lommatzsch. "Vandaag staan we stevig in de markt met 16 bedrijven en 230 medewerkers en kunnen we alle relevante expertise inzetten om onze klanten te helpen. We danken André voor de samenwerking en zullen alles in het werk stellen om de legacy van de brand verder te laten groeien." En Marc Bresseel: “We hebben goede fundamenten voor een nog steviger verhaal met nog meer impact bijonze klanten. Consolidatie op zeker niveau, uitbreiding aan de ene zijde en tegelijkertijd focus en simpliciteit aan de andere, een nog sterker Duval Union merkverhaal, een performante new business machine, en een nog betere awareness voor elk van de expert bedrijven binnen de Union. Het zijn de krachtlijnen die we proberen met elkaar te verzoenen en verder gaan uitzetten samen met alle leidersvan de Duval Union partnerbedrijven.”