Angèle en Thalys houden van Brussel

Marketing / News

ANGELE THALYSThalys heeft - met de hulp van het Franse bureau Rosaparks en de Brusselse geluidsstudio THINKNTALK - een filmpje klaar dat uitnodigt om plaats te nemen in de beroemde rode trein en de mensen te ontmoeten die van Brussel een levendige stad maken. Voor deze campagne ging Thalys dan ook op zoek naar een Brussels gezicht en de keuze viel op zangeres Angèle. Zij vertegenwoordigt onze hoofdstad in een filmpje dat verspreid zal worden op de sociale netwerken van Thalys en in de Parijse bioscoopzalen. “Brussel heeft een internationaal, dynamisch karakter, maar het zou nooit de stad zijn die het is zonder de Brusselaars. Voor deze nieuwe communicatiecampagne werken we samen met visit.brussels om Brussel en haar inwoners in de spotlight te zetten. Op die manier blijft Thalys trouw aan een van haar grote doelstellingen: mensen en culturen dichter bij elkaar brengen,” verklaart Bruno Dierickx, commercieel directeur van de spoorwegmaatschappij.

In zijn nummer met Lomepal heeft Roméo Elvis Thalys al in de bloemetjes gezet. Nu is het de beurt aan zijn zus Angèle om de rode trein te vertegenwoordigen. In het filmpje met de titel “Thalys eert Brussel” heeft de 22-jarige zangeres het niet over de Brusselse monumenten, maar over de mannen en vrouwen die van onze hoofdstad een levendige stad maken. Het filmpje zal tot 16 oktober getoond worden in de filmzalen van Parijs en wordt in België online verspreid. Deze zomer heeft visit.brussels, de toeristische dienst van Brussel, meer dan 1 miljoen overnachtingen in de Belgische hoofdstad geregistreerd. De Europese hoofdstad bruiste als nooit tevoren met veel grote evenementen en tal van festivals die haar artistieke en culturele reputatie in de verf zetten. Brussel heeft dan ook heel wat charme. Thalys wil met deze nieuwe campagne reizigers overtuigen om een bezoekje te brengen aan onze mooie hoofdstad.