Antwerpse politie en Kunstmaan | Accenture Interactive maken maten op straat

‘Maat op straat’, de verkeershoffelijkheidscampagne die Kunstmaan | Accenture Interactive in 2017 in opdracht van de Antwerpse politie in het leven riep, krijgt dit schooljaar een derde editie. Het hoofddoel om zoveel mogelijk maten op straat te maken blijft overeind. Om die ambitie waar te maken, schotelen de acteurs van ‘De Buurtpolitie’ de Antwerpse leerlingen maar liefst drie uitdagingen voor.
Even terugspoelen naardecember 2018:28.282 dolenthousiaste leerlingen uit 108 Antwerpse basisscholen wisten maar liefst 90.000 volwassenen te strikken als hun ‘Maat op straat’ – lees: ze lieten hun ouders, ooms en tantes, neven en nichten of vrienden en kennissen beloven dat ze zich voortaan hoffelijk zouden gedragen in het verkeer. Het concept en de bijbehorende creatieve campagne werden gesmaakt door de piepjonge ambassadeurs zelf, maar ook de jury van de Best of Content Awards was gecharmeerd: in mei 2019 kaapte Kunstmaan | Accenture Interactive nog een BOCA weg voor ‘Maat op straat’.
Vanaf 7 oktober gaat de Antwerpse jeugd opnieuw de straat op, om iedereen die haar pad kruist tot hoffelijkheid aan te manen. Voor wie hen tegenkomt, zal de verkeersbeleving nooit meer dezelfde zijn. De deelnemende scholen krijgen daartoe opnieuw fluogele handschoentjes opgestuurd om te zwaaien naar hoffelijke weggebruikers. Daarnaast dagen de acteurs van ‘De Buurtpolitie’ de leerlingen uit met drie opdrachten waarmee ze in een handomdraai nog meer Maten dan vorig jaar kunnen maken. Zo moeten ze zoveel mogelijk handtekeningen verzamelen in hun Matenboekje, komt er een Maten-Move (een dansje waarmee ze hun vrienden op straat kunnen bedanken voor hun hoffelijke gedrag) en moeten ze zoveel mogelijk straten omtoveren tot een heuse ‘Maat op straat’-straat.
De tien scholen die de meeste Maten op straat hebben gemaakt, winnen de eerste Maat op Straat-wisselbeker en tal van andere prijzen.
Bij Kunstmaan | Accenture Interactive kijken ze reikhalzend uit naar de nieuwe editie. “‘Maat op straat’ sluit niet alleen aan bij de leefwereld van kinderen, ze helpt ook écht mee om het verkeer veiliger te maken,” zo vertelt managing director Roeland Gielen. “Als experience agency willen we de wereld beter maken – mensen moeten van ons werk alleszins gelukkiger worden – en daarvoor bundelen we voortdurend al onze krachten. ‘Maat op straat’ is een schoolvoorbeeld van die aanpak.”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]