Apple trekt de stekker uit VR-headset: kans voor Meta

4schools / Communication / Innovation / News

Apple stopt met de productie van zijn mixed reality headset, de Apple Vision Pro, na tegenvallende verkoopcijfers in de Verenigde Staten. Gelanceerd begin 2024 voor de prijs van 3.500 euro leek de headset meer gericht te zijn op ontwikkelaars dan op het grote publiek, waardoor Meta met zijn Quest 3, dat voor 550 euro verkocht wordt, in een sterke positie bleef.

De stopzetting benadrukt de uitdagingen van virtual reality, maar betekent niet het einde van innovatie. Microsoft Mesh is intussen geïntegreerd in Teams Pro, waardoor nieuwe mogelijkheden ontstaan voor professionals en architecten van virtuele werelden. Hoewel Apples beslissing een tegenslag is voor de VR-markt, herinnert het eraan dat de weg naar algemene acceptatie nog steeds vol obstakels ligt. Toch laten evoluties zoals Mesh zien dat augmented/mixed reality zich verder blijft ontwikkelen.

Thierry Jourquin, CEO bij XRintelligence, deelde zijn mening over dit onderwerp:

Een terugblik naar toen het PUB-team deze nieuwe technologie testte! 🤩

 
 
 
 
 
Voir cette publication sur Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Une publication partagée par PUB Magazine (@pubmagazine)