Arla en Duval Guillaume worden plantaardig met Jörd

Crea / News

Na een maandenlange intensieve samenwerking van productinnovatie over merkstrategie tot communicatie lanceert melkproducent Arla Foods, samen met Duval Guillaume, zijn eerste internationale campagne voor Jörd, het nieuwe en allereerste plant-based merk van Arla. 

Arla, melkproducent uit Aarhus Denemarken, klopte meer dan een jaar geleden aan bij Duval Guillaume met een idee voor een nieuw product: een oat drink. De eerste stap was het kiezen van de naam: Jörd. Een Scandinavische referentie naar moeder aarde.

“Jörd is niet zomaar een oat drink,” zegt Yves Van Landeghem, brand & campaign strategy director. “Jörd is een oat drink van een bedrijf dat normaal enkel melkproducten maakt. Maar het is niet omdat je een melkproducent bent, dat je geen plantaardige melk kan maken. Het zit namelijk in onze natuur om nieuwe dingen uit te proberen en van het ene naar het andere te gaan. Jörd volgt in dat opzicht de grillen van de natuur en de rusteloosheid van onze menselijke aard.”

Nadat Duval Guillaume ook de rol van lead bureau vervulde op het vlak van de strategie, merkpositionering en -identiteit, werd het merk gelanceerd in Scandinavië en de UK via een 360° campagne met onder meer een cinema, tv, out-of-home en social media luik.

In film werd een herwerkte versie van “I’m a bitch” van Meredith Brooks gebruikt om diegene te eren die honger hebben naar het leven, alles willen uitproberen en niet zomaar in één hokje geplaatst willen worden. “Het ene moment ben je een vegetariër, het andere moment eet je een goed stuk vlees. Je bent een activist en een vechter, maar een paar uur later ben je dan weer de heilige vader van je dochter,” vertelt creative director Koenraad Lefever. “Er zijn zoveel rollen die je wil vervullen vandaag, je bent niet één iets en daarvoor heb je de lichtheid nodig van een product zoals Jörd Oat Drink. Restless by Nature. Want net als de natuur volgen wij ook onze eigenzinnige impulsen.”

Credits 
Client: JÖRD 
Contacts: Helle Olander From, Daniel Morales-González, Elena Marchenko, Vadim Smolenkin
Advertising Agency: Duval Guillaume 
Creative Director: Koenraad Lefever
Creatives: Jan Denys, Charles-Elie Chauvaux 
Brand & Campaign Strategy Director: Yves Van Landeghem
Senior Brand & Campaign Strategist: Jorian Vanvossel
Brand & Campaign Strategist: Nicolas Vergauwen
Client Officer: Elke Janssens
Client Lead: Ivo van der Pas 
Account Director: Axelle Gontier 
Account Manager: Geoffrey Delhoux 
Moving Images Lead/Tv Producer: Daan Feytongs
Film Production Company: Producteur Provocateur
Director: Meeto
Executive Producer: Eric Daem
Producer: Andreas Vermeulen
Production Crew: Mathias Skaarup, Sophie Hahn, Martin Bardrum, Daniel Kristensen, Villads Sommer, Johanne Lübben, Anders Giversen, Flook L. Nielsen, Jonathan Grevsen, Lasse Skaarup Flodgaard Olesen, Louis Jablonski, Adam Ullström, Malik Bruun, William Hoyer Holtso, Stig Sparre, Jacob Mounir, Joakim Asplund, Linton Lundin, Klaus Buddig, Thomas Rosendal, Abebo Josephine Bo Getachew, Ogi Curcic
Photographer: Lasse Bech Martinussen
Sound Design: Andreas Kongsgaard
Digital Production: Hans Desmet
Print Design: Natacha De Nauw, Mauro Cordella, Aurélie Tournay, Christophe Vantricht