Arpeggio en Tribu News verbinden generaties

Crea / News

Tribu News en Arpeggio gaan een partnerschap aan om de familiekrant die generaties opnieuw met elkaar verbindt, te promoten. Tribu News is een idee van medeoprichter en CEO Arnaud de Cartier, die na het overlijden van zijn grootvader vreesde dat zijn grootmoeder in eenzaamheid zou vervallen. Hij begon met het sturen van gepersonaliseerde postkaarten gemaakt van foto's. Deze kaarten maakten haar zo gelukkig dat hij op het idee kwam om alle andere familieleden samen te brengen en haar maandelijks een gepersonaliseerde krant te sturen. Zo ontstond Tribu News. Tribu News heeft als doel generaties opnieuw met elkaar te verbinden via een unieke krant vol mooie foto’s en onze grootouders te integreren in het gezinsleven.

Sinds de oprichting groeit Tribu News voortdurend. Daarom deden ze een beroep op Arpeggio, een communicatiebureau in Sint-Genesius-Rode gespecialiseerd in 360°-communicatie, om hen te helpen met de digitale ontwikkeling. Deze samenwerking verliep in twee fasen. De eerste fase begon eerder dit jaar met een digitale audit. Er werd een analyse gemaakt van de SEO-prestaties en de strategische keuzes inzake digitale marketing. Daarop volgde een strategisch voorstel voor hun sociale netwerken met de creatie van een vijftigtal realisaties. Om hun bekendheid in Frankrijk te vergroten, heeft Arpeggio ook bannercampagnes opgezet.

Voor de tweede fase wenste Tribu News een sterk concept voor de voorbije eindejaarsfeesten. De creatievelingen van het bureau besloten de grote momenten in het leven onder de aandacht te brengen. Daarom maakten Tribu News en Arpeggio samen een tv-campagne. De campagne werd in december uitgezonden op het RMB-netwerk (RTBF en Tipik) en online.

“De audit die Arpeggio uitvoerde op onze nieuwe site is een meerwaarde voor ons merk. Er werden verbeterpunten vastgesteld. En zelfs toen ik bij het agentschap ging aankloppen om op het laatste moment een tv-spot te maken, stond Arpeggio klaar om een groot project te realiseren," zegt Arnaud de Cartier.