Artcore brengt VR naar de volgende stap

Crea / Innovation / News

ArtcoreBinnen Artcore Society breidden ze hun activiteiten een tweetal jaar geleden uit met 3D technologie. Dit begon aanvankelijk met het maken van 3D visualisaties & animaties, maar al snel volgden ook toepassingen binnen virtual & augmented reality. Zo ging Artcore Society vorig jaar nog een samenwerking aan met Barnyard voor de ontwikkeling van de nieuwe KBC mobile banking app K’Ching.

Ook sleutelde het team aan de Pauwels Veranda’s 3D configurator — toen al een voorloper in de markt — en maakten deze beschikbaar via een VR Headset. De campagne “experience your dream before it’s built” was geboren. Door deze uitbreiding kunnen klanten bovenop het bekijken van hun realisatie via een computerscherm deze ook van binnenuit beleven door er middenin te gaan staan en rond te wandelen. Met de komst van de HTC Vive en Oculus Rift mag je dit principe zelfs letterlijk nemen, door middel van de “roomscale functionaliteit”: de bezoeker stapt rond binnen een echte ruimte die digitaal afgebakend werd en ziet via de bril tot waar hij kan gaan zonder ergens tegen te botsen.

Binnen Artcore zetten ze deze technologieën in ter ondersteuning van sales-activiteiten. « Extra producten en diensten verkopen door gebruikers nóg beter te informeren en overtuigen, daar ligt voor ons de toepassing van VR en AR. Kortom: geen gimmick maar een medium met impact om de boodschap te versterken, » klinkt het bij Artcore. « VR beperkt zich niet tot kleine projecten, integendeel zelfs. Bij de bouw van grote bouwprojecten is het een uitstekende tool om nóg beter te communiceren ter aanvulling van stilstaande 3D beelden en bijvoorbeeld een animatie. De gebruikers is in controle van hoe hij het terrein wenst te exploreren en kan zichzelf interactief van de ene locatie naar de andere verplaatsen. Wie benieuwd is naar wat Virtual Reality kan betekenen voor zijn business, kan dan ook steeds contact opnemen met ons. »

Meer over virtual reality en of VR realiteit is voor alle merken leest u in uw PUB Magazine n°3 !