Artes Group en D'artagnan rekruteren met een sportieve twist

Crea / News

Bouwonderneming Artes Group zoekt nieuwe medewerkers om haar team te versterken. Beroepen als werfleider, calculator en technicus staan in ons land al jarenlang in de top 10 van knelpuntberoepen. Om meer dan 30 vacatures in te vullen, lanceert het bedrijf de Artes Bouwploeg. Op een creatieve en originele manier gaat men op zoek naar nieuwe ‘spelers’ voor de ploeg, zodat ze op topniveau kunnen blijven spelen. In september 2020 kregen de medewerkers van Artes twee vragen voorgeschoteld, zegt Lieselot Vandemaele, marketing & communicatiemanager bij Artes. "Op een schaal van 0 tot 10, hoe waarschijnlijk is het dat je Artes zou aanbevelen als werkgever aan vrienden of kennissen? Kan je ons vertellen waarom je deze score geeft? Met hun feedback zijn we samen met D’artagnan aan de slag gegaan. Het resultaat is een nieuwe frisse campagne." D’artagnan uit Brugge is reeds jarenlang trouwe partner van de Artes Group bij het uitrollen van creatieve communicatieconcepten.
In de campagne komen de bouw- en sportwereld samen. Zo toont Artes de uitzonderlijke sterke teamgeest van hun ploeg. We zien bijvoorbeeld eigen medewerkers roeien met spades en ‘muurtjes zetten’ op de werf. De bijhorende doordachte quotes maken het plaatje compleet. Artes Group werkt aan grote werven, zoals de Sint-Baafskathedraal in Gent, de Sint-Katelijnekerk in Brussel, de Scheldekaaien en Oosterweelverbinding in Antwerpen. Ze willen een hechte groep bij elkaar krijgen waar elke medewerker de kans krijgt om te groeien in zijn of haar job: "Sporters en supporters, denkers en doeners, tekenaars en rekenaars, iedereen is welkom in de Bouwploeg." Momenteel staan er zo’n 190 lopende werven op de teller, maar de bouwonderneming blijft groeien en evolueren door meer in te zetten op digitalisering. De zoektocht naar nieuwe werkkrachten stopt dus nooit.

Artes trapte intern op 18 februari de campagne af met een leuke ambassadorkit voor alle Constructive People.