Audi en Content Republic hervormen de toekomst van luxe

Crea / Media / News

De autosector is in volle transformatie. Om het eigen merk te laten opvallen zijn impactvolle en creatieve concepten noodzakelijk. Om die uitdaging inspirerend aan te gaan, ging Audi een partnership aan met Content Republic, de branded content unit van Mediafin, voor een innovatieve longread

Waarom ging Audi voor dit format in zee met De Tijd | L’Echo? Het automerk wil zich als trendsetter in het luxesegment profileren en bereikt via de zakenkranten kapitaalkrachtige lezers met een grote interesse in intelligente en milieuvriendelijke wagens. Recente auto-onderzoek van Trustmedia en Kantar onderstreept de koopkracht van deze doelgroep: 2 op 3 is lezers bereid meer dan €30.000 te spenderen aan een nieuwe wagen en de helft overweegt een hybride wagen. 80% van de lezers verkiest zelfs een auto met een lage emissie. Content Republic, de branded content unit van Mediafin de uitgever van De Tij d | L’Echo, stelde Audi dan ook een multimediale interactieve longread binnen het ecosysteem van De Tijd en L’Echo voor.

Deze longread met de titel ‘The Future of Luxury’ zet de mobiliteitsthema’s van morgen in de kijker: het toenemend aandeel van elektrisch rijden en de essentiële rol van high tech in de verkeersveiligheid van vandaag. En er is een video over ‘in car’ virtual reality die de bewegingen van de wagen incorporeert via ‘gaming experience’. Een expert-interview analyseert hoe we binnenkort met een app onze wagen kunnen upgraden met extra opties, en een artikel over ‘Driving as a Service’ speelt in op flexibel rijden: ruil de sportieve coupé in het weekend in voor een ruime break om op familie-uitstap te gaan.