Stunt of test? Van 7 tot en met 13 oktober verkoopt Media Markt (in samenwerking met LeasePlan) een all-in formule voor een Private lease Opel Corsa. En op 9 oktober verkoopt dezelfde keten aankoopbons van Delhaize. Die kosten 40 euro en zijn vervolgens 50 euro waard. Stunts? Jazeker. Maar ook een teken aan de wand dat 'klassieke' retailers inventief zijn en op alle manieren onderzoeken hoe ze hun merk kunnen versterken, hoe ze meer volk naar de (offline of online) winkel kunnen halen, hoe ze de grenzen van hun klassieke businessmodel kunnen oversteken. Niet verwonderlijk. Er zijn intussen voldoende bekende, internationale ketens die de boeken neerleggen. Vooral op de overbevolkte kledingmarkt, dat klopt. Maar geen enkele sector weet zich gegarandeerd beschermd tegen alle disruptieve businessmodellen die hen omsingelen. Fnac zoekt bijvoorbeeld toenadering tot Darty, het moederbedrijf van Vanden Borre. Media Markt, Fnac, Vanden Borre: ze kregen er de voorbije jaren enkele geduchte onlineconcurrenten bij. Nieuwe initiatieven of schaalvergroting zijn manieren om de toekomst veilig te stellen. Want wie is de komende jaren 100% veilig? Kandidaten mogen zich melden...
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]