Autosalon: wat vertelt men over Audi, Mercedes, BMW en Volkswagen?

News / Research

auto salon

Overal wordt de auto opgejaagd, deze week nog in Parijs, en Gent lanceert dit voorjaar een nieuw mobiliteitsplan dat niet iedereen kan bekoren. En toch werden in 2016 in ons land 540.000 auto’s verkocht! Ter gelegenheid van het 95e Autosalon scande PUB de gegevens van een aantal grote merken. Aan de hand van PUBinsights, onze tool (die werd ontwikkeld door The Cube) om de media-zichtbaarheid (televisie, radio, schrijvende pers, online,…) te visualiseren, kunnen we onze lezers tonen wie voor buzz zorgde - en wanneer. Vandaag keken we naar enkele grote Duitse merken: Audi, BMW, Mercedes en Volkswagen. Tussen 1 januari  en 1 januari 2017 zijn het Audi en Volkswagen die het meest over zich lieten spreken, met een piek in mei 2016 (68% bereik voor Audi en 29% voor Volkswagen). Wat de reclame-investeringen betreft wijzen gegevens van Nielsen op een mooi marktaandeel van BMW, die met een mooie regelmaat (en pieken tot 39% marktaandeel) de kop neemt, gevolgd door Audi. Ontdek en vergelijk zelf de gegevens in onze barometer.

Pub insight german car