Autosalon: wat vertelt men over Audi, Mercedes, BMW en Volkswagen?


Overal wordt de auto opgejaagd, deze week nog in Parijs, en Gent lanceert dit voorjaar een nieuw mobiliteitsplan dat niet iedereen kan bekoren. En toch werden in 2016 in ons land 540.000 auto’s verkocht! Ter gelegenheid van het 95e Autosalon scande PUB de gegevens van een aantal grote merken. Aan de hand van PUBinsights, onze tool (die werd ontwikkeld door The Cube) om de media-zichtbaarheid (televisie, radio, schrijvende pers, online,…) te visualiseren, kunnen we onze lezers tonen wie voor buzz zorgde - en wanneer. Vandaag keken we naar enkele grote Duitse merken: Audi, BMW, Mercedes en Volkswagen. Tussen 1 januari en 1 januari 2017 zijn het Audi en Volkswagen die het meest over zich lieten spreken, met een piek in mei 2016 (68% bereik voor Audi en 29% voor Volkswagen). Wat de reclame-investeringen betreft wijzen gegevens van Nielsen op een mooi marktaandeel van BMW, die met een mooie regelmaat (en pieken tot 39% marktaandeel) de kop neemt, gevolgd door Audi. Ontdek en vergelijk zelf de gegevens in onze barometer.


Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]


