Ter gelegenheid van het 95e Autosalon scande PUB de gegevens van een aantal grote merken. Aan de hand van PUBinsights, onze tool (die werd ontwikkeld door The Cube) om de media-zichtbaarheid (televisie, radio, schrijvende pers, online,…) te visualiseren, kunnen we onze lezers tonen wie voor buzz zorgde – en wanneer. Vandaag zetten we onze analytische wandeling langs de standen van het autosalon verder en houden we halt bij de Franse merken Peugeot, Renault en Citroën. En wat blijkt? Tussen 1 januari en 1 januari 2017 is Renault koploper inzake reclame-investeringen en werd het merk het meest vermeld in de media. Al hoort bij dat laatste wel een belangrijke kanttekening, namelijk dat de barometer geen onderscheid maakt tussen positieve of negatieve vermeldingen. Pas vanaf de derde week van oktober laten ook Renault en Citroën van zich horen. Ontdek en vergelijk zelf de gegevens in onze barometer PubInsights.
Aan de hand van PUBinsights kan u de media-zichtbaarheid (televisie, radio, schrijvende pers, online,…) van een merk visualiseren. De tool gaat op een eenvoudige manier te werk; Nadat u de sector en het merk van uw keuze hebt geselecteerd, kan u kiezen tussen query’s op basis van het aantal mediavermeldingen (quantity) of het aantal kijkcijfers (bereik). Deze gegevens kan u ook koppelen aan een bepaalde periode of zelfs een bepaalde week of dag. Zo komt u precies te weten welk merk voor buzz zorgde en wanneer. De barometer geeft vervolgens aan de hand van een lijngrafiek de evolutie weer van de gevraagde gegevens, waarbij ook paid media (reclame-investeringen) en earned media overzichtelijk uit elkaar worden gehouden. U kan PUBinsights gebruiken om één merk te bestuderen, maar ook verschillende merken kunnen gemakkelijk met elkaar vergeleken worden. Ondervindingen kunnen nadien handig gedeeld worden via Facebook- en Twitter buttons. Ontdek PubInsights hier.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]