Rijden en gsm’en gaan niet samen, dat weet iedereen. Toch hebben we de foute reflex om onze gsm meteen vast te nemen zodra we de beltoon horen, zelfs wanneer we aan het rijden zijn. Om dat probleem aan te pakken heeft het Waals Agentschap voor de Verkeersveiligheid (AWSR) een beroep gedaan op de strategische en creatieve afdeling van Serviceplan. De campagne bestaat uit een affiche en een radiospot. De spot gebruikt de beltoon van een smartphone om een positieve boodschap over te brengen. Als de telefoon overgaat, hoort de bestuurder: “t’occupe pas de moi, regarde devant toi” (“let maar niet op mij maar en kijk naar de weg”).
De beltoon van de radiospot kunt op de website van het AWSR downloaden voor Android en iPhone.
Crédits
Client: AWSR
Contacts: Anne Salmon & Marine Yvergniaux
Agency: Serviceplan
Account manager: Aurélie Bouchez
Strategic Director: David Burny
ECD: Benoit Vancauwenberghe
CD: Quentin Watelet
Creative / Art Director: Louis Roba
Creative / Copywriter: Alexandre Grevesse
Design: Denise Hermo & Benjamin Gaspart
Studio: Bleu Nuit
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]