AXA stoot Argenta van de troon

De lezers van de vergelijkingssite bankshopper.be hebben AXA Bank uitgeroepen tot de beste bank van het jaar. Een primeur, want in de zes jaar dat de vergelijkingssite op zoek gaat naar de beste bank ging Argenta altijd met de eer lopen.
Net zoals de voorgaande jaren toont de verkiezing dat de middelgrote banken het bijzonder goed doen bij de spaarder. Twee van de drie best scorende banken zijn namelijk middelgrote banken zijn: AXA Bank op 1 en Argenta op 2. Brons is weggelegd voor de grootbank KBC, die Belfius van de troon stoot als populairste grootbank. Bpost bank valt net buiten de top 3, maar is wel de sterkste stijger. Opvallend is vooral dat de Belgen lijken mee te stappen in het digitale verhaal van de banken. Zo winnen de internetbanken aan populariteit. Al zijn de internetbanken nog niet opgewassen tegen de banken die ook over een sterk lokaal netwerk beschikken. De Belg is ondanks het onlinegebeuren nog niet bereid zijn lokale adviseur links te laten liggen, en dat terwijl de internetbanken pur sang toch met aantrekkelijke spaartarieven over de brug komen. Volgens de verkiezing van Bank van het Jaar 2016 moeten banken dus een perfect evenwicht zoeken tussen een sterke lokale verankering en een uitgebreide online dienstverlening. Dat is dan ook de reden waarom AXA dit jaar met de overwinning aan de haal is gegaan. Enerzijds beschikt de bank met meer dan 600 kantoren over een groot kantoornetwerk en anderzijds heeft ze de mogelijkheden van haar online platform verder uitgebreid.
In een reactie bevestigt Wim Pauwels, de woordvoerder bij AXA Bank dat de bank op beide fronten sterk aanwezig wil zijn: « We hebben de voorbije jaren hard ingezet om bankieren voor onze klanten zo eenvoudig mogelijk te maken, met eenvoudige producten en heel toegankelijke online tools. Bovendien staat AXA Bank letterlijk dicht bij haar klanten dankzij een uitgebreid netwerk van zelfstandige kantooragenten. Zij zijn vaak echt een vertrouwd gezicht voor onze klanten. Die combinatie wordt duidelijk gesmaakt door onze klanten. » Hij merkt op dat de zogeheten hybride klant aan een opmars bezig is. « Die klanten combineren online bankieren met een bezoek aan de bankagent voor advies rond grote beslissingen zoals een woonkrediet afsluiten of starten met beleggen. »
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]