De nieuwe herfstcollectie van het luxemodehuis Balenciaga wordt gelanceerd in 'Afterworld": The Age of Tomorrow', een futuristische videogame die zich afspeelt in het jaar 2031. Het team van Balenciaga nam contact op met het merk van elektrische auto's Polestar om de virtuele omgeving mee vorm te geven. In het straatbeeld van het spel zijn namelijk Polestar-wagens te zien, geïnspireerd op de Polestar Design Contest (zie foto's). Polestar werkte voor dit project samen met Balenciaga op internationaal niveau.
In de gamified city rijden futuristische voertuigen rond, ontworpen door de Polestar Community. Ook de Polestar Precept kreeg een plekje. Er is gekozen voor voertuigen van ontwerpers als Konrad Cholewka, Arthur Martins, Charlie Nghiem, Rash Tagirov, Mattias Walz en John McInnis.Voor Polestar leiden open samenwerkingsverbanden tot innovatie. Het merk zette reeds heel wat samenwerking op met geestverwanten. Hier was het echter andersom. Demna Gvasalia van Balenciaga was zo geïntrigeerd dat hij graag wilde dat Polestar deel zou uitmaken van het project. "Bij Polestar willen we een leider te zijn in de transitie naar duurzame mobiliteit en een klimaatneutrale toekomst. Toen Balenciaga ons benaderde en het Afterworld-project uitlegde, geïnspireerd door de langzame terugkeer naar een gezondere balans tussen natuur en industrie, zagen we een perfecte match met wat wij doen," zegt Maximilian Missoni, head of Design bij Polestar.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]