BAM geeft de aftrap voor zijn eerste virtuele congres

Communication / News

De communicatiecampagne rond het jaarlijkse marketingcongres van BAM is uit de startblokken geschoten. Onder het motto ‘Moving Forward’ wil de marketingvereniging marketeers – digitaal – samenbrengen en inspireren. Al richt dit congres zich niet tot elke marketeer...

Moving Forward. Onder die noemer zet de Belgian Association of Marketing zijn jaarlijkse marketingcongres dit jaar in de markt. Het congres, dat ter herinnering dit jaar digitaal zal doorgaan, zet dus duidelijk de revival van het marketingvak centraal. “Wie het belangrijk vindt om op dit congres aanwezig te zijn, gaat er immers automatisch vanuit dat marketing een heropleving zal kennen,” klinkt het bij congresvoorzitter Alex Thoré (Buda Agency). “Onder andere de coronacrisis noopt ons tot een reboot van de merken waarvoor we werken.”

De campagne is het werk van AdSomeNoise en speelt in op de unieke kans die marketeers vandaag de dag hebben. Ze kunnen marketing een nieuwe weg doen inslaan, door merken heruit te vinden na de crisis én door te kiezen voor meaningful marketing, het leitmotiv van de grootste marketingvereniging van het land.

“We richten ons hoofdzakelijk op marketing professionals die zich elke dag opnieuw vol goesting heruitvinden zonder dat daarvoor terug te deinzen,” vult Jochen Sablon aan. “In een eerste fase willen we benadrukken welk publiek dit congres aantrekt. Geen marketeers voor wie de tijd is blijven stilstaan, wel professionals die zich met volle goesting elke dag heruitvinden.” Na deze teaserfase is het tijd voor een fase in twee delen. “Ten eerste moedigen we marketeers aan om hun mening over topics te geven. Die topics linken dan weer aan sprekers, waarvan de onthulling het tweede deel is.”

Sablon besluit: “Bij een ‘normaal congres’ zou de derde fase – de countdown naar het congres – het eindpunt zijn. Bij een digitaal congres is dat niet het geval. We zullen tijdens het congres zelf content capteren en met mini-verslagen proberen om nog extra deelnemers te lokken voor de dagen die volgen. Waarom zouden we die content trouwens ook niet een tijd lang ter beschikking stellen van de deelnemers? Ook inzake communicatie is dit congres dus een primeur.”

De eerste fase van de campagne is midden juni gelanceerd. De overige fases volgen vanaf eind augustus. De volledige campagne zal sterk digitaal verlopen, met gebruik van e-mail en DM, maar ook programmatic advertising naar de doelgroep.