BAM Marketing Congres 2018 lost zijn sprekers

Marketing / News / Sustainability

HEADER_2808x1872De Belgian Association of Marketing heeft het programma en de sprekers van haar Marketing Congres van 2018 bekend gemaakt, de jaarlijkse samenkomst van alle professionals die gepassioneerd zijn door marketing. Het thema “The Meaningfulness of Marketing” wordt doorgetrokken in alle aspecten van het congres, van meaningful catering tot een goodiebag gevuld met tal van meaningful goodies. Op donderdag 6 en vrijdag 7 december komen volgende thema’s en sprekers aan bod in Brussels Expo:

Technology and speed fighting each other

  • The two AI: conscious and unconscious”Hugues Bersini, Professor, Université Libre de Bruxelles
  • “Retail Media, the next marketers hope”Aflred Levi, Senior Vice-President Marketing and Media, AholdDelhaize
  • “Le Marketing sera prédictif ou ne sera plus!” – Stéphane Amarsy, Co-Founder, Inbox

The Miracle of Redesigning Relationships

  • “What creates meaningful work and meaningful marketing?”Jos de Blok, Founder & CEO, Buurtzorg
  • “Connecting brands with local economy”Koen Delvaux, CMO, Joyn
  • “How to realise an efficient marketing campaign for a brand, and at the same time be socially involved?”Elisabet Lamote, Co-Founder, Trooper

 Creating Happiness in The Middle of The Congress

  • “The Story of an unusual chocolate bar”Ynzo Van Zanten, Economist, author, entrepreneur and storyteller, Tony’s Chocolonely
  • “Sustainable fashion and the importance of storytelling”Ellen Kegels, Founder, LN Knits
  • “Happiness is creating value as people, with people, for people”Christophe Faucconier, CEO, Innate Motion Group

Death and Rise of Media Tycoons

  • “The existential Threat of Big Tech”Franklin Foer – The Atlantic
  • “RTBF Journey: content first”Xavier Huberland, Directeur Général du Pôle Médias, RTBF
  • “How is media doing in the Middle East?”Yaser Bishr, Executive Director of Digital, Al Jazeera

Daarnaast krijgen de deelnemers ook de kans om keynotes bij te wonen van:

  • Bob Hoffman, Author & Speaker, Ad Contrarian: “Marketers Are From Mars, Consumer Are From New Jersey”
  • Tom Goodwin, EVP, Head of Innovation, Zenith Optimedia: “Advertising for the Post Digital Age”
  • Simon White, Chief Strategy Officer, FCB WEST: “What’s the purpose of brand purpose?””
  • Peter Schelstraete, Founder & CEO, Ubuntoo: “The Architect of Value”

Meer dan 40 bedrijven worden vertegenwoordigd in “The Marketing Village”. Marketers kunnen er zich op de hoogte stellen van de beste en nieuwste oplossingen die beschikbaar zijn op de markt. Ook dit jaar worden er weer tal van Lunch&Learns aangeboden voor iedereen die wil bijleren van experts in België. Er zijn ook zelfs enkele Breakfast&Learn sessies bijgekomen. We houden ook voor het eerst op donderdagavond een Book & Learn sessie met de boeklancering van “Meaningful Marketing”, geschreven door Bart Lombaerts.
Tijdens het congres wordt eveneens voor de vierde keer de award voor Belgium’s New Brand of the Year uitgereikt. Deze award bekroont het sterkste nieuwe merk van eigen bodem dat nog geen vijf jaar bestaat. Dit initiatief loopt in samenwerking met De Tijd/L’Echo. En op donderdagavond 6 december is er de BAM-party, een netwerkmoment voor alle BAM-leden en de congresdeelnemers.