BAM Marketing Congress inspireert en zet aan tot actie

Marketing / News

Op 3 en 4 december vindt het jaarlijkse BAM Marketing Congress plaats. Dat wordt dit jaar in goede banen geleid door Alex Thoré (Buda) en een uitgebreid ‘core content team’. Na het succes van vorig jaar is het uitkijken naar de grotere aandacht voor een actie-gedeelte.

Na het succes van het BAM Marketing Congress vorig jaar – met ter herinnering meer dan 1100 deelnemers – gaat de Belgian Association of Marketing verder op het ingeslagen pad. Onder  impuls van congresvoorzitters Joke Claessen (freelance) en Grégoire Van Cutsem (Touring) tekende de organisatie voor het eerste meaningful marketingcongres, in een nieuw format. Naast de plenaire sessies waren er immers vier verschillende podia met in totaal zo’n 80 sprekers.

Dit jaar neemt Alex Thoré (Buda) de fakkel over., zoals PUB eerder wist te melden. “Het nieuwe format heeft vorig jaar zeker z’n vruchten afgeworpen”, zo zegt hij. “Op dat succes willen we zeker verder bouwen. En we willen het nog verrijken met extra content. We willen namelijk de inspiratie die wordt aangereikt ook combineren met actie. Via workshops en break-out sessies willen we de marketeer helpen bij z’n toekomstplannen en dat niet alleen in theorie, maar ook concreet.”

Om de organisatie van het congres – dat dit jaar plaatsvindt op 3 en 4 december 2020 – inhoudelijk in goede banen te leiden, is een core content team samengesteld. Dat bestaat – naast voorzitter Alex Thoré – uit een brede waaier aan experts: Alain Mayné (Hoet & Hoet), Benjamin Sekkai (Business Elements), Sylvie Irzi (Mediabrands), Filip Verbrigghe (SD Worx), Joke Claessen, Isabel Verstraete (Stockmanverstraete), Steven Verbruggen (AdSomeNoise), Bob De Rydt (Businessmarkers) en de twee Marketers of the Year 2019 Elke Dens en Véronique Vergeynst. Zij worden bijgestaan door het BAM-team en Jean-Baptiste De Bock van eventorganisator Of’Cores.

We startten eraan op 20 maart”, preciseert Alex Thoré. “Uiteraard via teleconferencing.” “Maar”, voegt hij eraan toe, “deze groep gaat de sprekers en de inhoud van het congres niet alleen bepalen. Net als vorig jaar willen we de Facebookgroep BAM Congress Gang inschakelen om hen feedback of input te vragen. En ook de hele marketingcommunity in België willen we om input vragen.”

Bedoeling is te komen tot een congres waarin plaats is voor plenaire sessies, maar ook voor in totaal 6 podia waarop tal van onderwerpen en sprekers aan bod komen. De rode draad blijven net als vorig jaar meaningful marketing en de zes pijlers van het Meaningful Marketing Framework. Alex Thoré vult aan: “Er bestaat niet zoiets als ‘dé marketeer’. Iedereen werkt in een andere sector, is actief in een ander deel van de customer journey of fungeert op een ander niveau in de organisatie. Een ‘one size fits all’-aanpak zou niet logisch zijn. Vandaar de keuze voor een nog rijker en nog gevarieerder programma.”

Op Marketing.be zal het congresteam op geregelde tijdstippen over de vorderingen vertellen. Op 1 juni worden de inschrijvingen voor het congres geopend en moet het gros van de invulling van het congres bekend zijn. Uiteraard volgt PUB deze werkzaamheden op.