BAM zoekt merken van eigen bodem

Awards / News

logo belgium's new brand 2017BAM, de Belgian Association of Marketing organiseert in samenwerking met De Tijd voor het derde jaar op rij de award Belgium's New Brand of the Year. Met Belgium’s New Brand of the Year wil BAM een statement maken voor Belgische merkinnovatie en ondersteunen ze de positie van Belgische merken in het binnen- en buitenland. De award is er voor merken die minder dan 5 jaar bestaan en die ontstaan zijn in België, zij het vanuit een startup of vanuit bedrijven die al op de markt aanwezig zijn. In de twee vorige edities werden Wasbar (2015) en Generous (2016) verkozen tot het beste nieuwe merk van het jaar.

De wedstrijdjury wordt voorgezeten door Marc Michils, de algemeen directeur van Kom Op Tegen Kanker en gewezen ceo bij Saatchi & Saatchi en wordt ondersteund door de Expert Hub Branding van BAM. Deze jury bestudeert verschillende criteria om de kandidaturen te evalueren, waaronder de elementen van differentiatie, acties die genomen werden om het merk te lanceren, de brand experience, maar ook de groei van marktaandeel.

Voor de award 2017 kunnen bedrijven een kandidatuur indienen voor hun merk(en), of kan iedereen een sterk Belgisch merk nomineren. Dat kan tot 18 oktober via http://nl.belgiumsnewbrand.be/, zowel voor B2C-merken (business-to-customer) als voor B2B-merken (business-to-business). De belangrijkste voorwaarde is dat het merk nog geen vijf jaar bestaat en in ons land is ontstaan. De uitreiking van de award gebeurt op het BAM-marketingcongres, dat plaatsvindt op 7 en 8 december in Brussels Expo.