Base Design lanceert Base Digital

Base, een internationaal netwerk van creatieve studio’s gevestigd in Brussel, New York, Genève en Melbourne, en gespecialiseerd in merkstrategie en -identiteit, breidt uit met een nieuwe entiteit: Base Digital. Dankzij deze nieuwe decentrale productie-eenheid breidt het Base-team uit met een tiental nieuwe collega’s, die allen gespecialiseerd zijn in digitale tools, artificiële intelligentie en technologisch onderzoek en ontwikkeling. Ze staan ter beschikking van de vier studio’s en de vele internationale klanten van Base. Het bureau blijft trouw aan zijn filosofie: merken en instellingen helpen met hun unieke boodschap helder, integer en persoonlijk over te brengen.
Base Digital, de nieuwe entiteit van het design- en brandingbureau, heeft geen kantoor en is – dat spreekt voor zich – 100% digitaal en internationaal opgevat. Het nieuwe team bestaat uit een tiental ontwikkelaars die gespecialiseerd zijn in web- en 3D-interfaces, serverprogrammering en systeemintegratie, augmented realityen artificiële intelligentie. Ze hebben stuk voor stuk ervaring kunnen opdoen met deze uiteenlopende technologieën in grootschalige projecten. Mirek Nisembaum, Thomas Byttebier en Andrey Starkov staan aan het hoofd van de nieuwe entiteit.
Op 25 jaar tijd heeft Base zich gestaag ontwikkeld, zodat de creaties van het bureau een positieve culturele impact op de merken en de maatschappij in zijn geheel kunnen hebben. Base is dan ook al meer dan zes jaar actief in het digitale domein. Zoals Mirek Nisembaum, partner en digital director, uitlegt: “We wilden nog relevanter worden. Base blinkt uit in creativiteit, maar we moesten de vormgeving van onze ideeën versterken en die twee aspecten beter combineren. De enige manier om daarin te slagen, was het opzetten van een toegewijd team bestaande uit talenten en ingenieurs, als onderdeel van het bredere Base-team. Aangezien we een internationaal bedrijf met vier studio’s zijn, verkozen we de optie van een gedecentraliseerd team dat zou samenwerken met alle Base-studio’s.”
De tien nieuwe collega’s van Base Digital versterken dus de grote Base-familie, die voortaan tachtig personen in drie continenten telt. Base Digital, dat zijn vijf vrouwelijke en vijf mannelijke talenten met een uiteenlopende cultuur en nationaliteit. De meesten onder hen werkten al samen aan grote internationale projecten onder leiding van Andrey Starkov, Partner & Technology Director Digital van Base. “Mijn team en ikzelf tellen reeds meer dan tien jaar ervaring in de realisatie van complexe en minder complexe webprojecten voor belangrijke media, internationale culturele en commerciële organisaties, educatieve projecten en verenigingen zonder winstoogmerk. In elk project maken we gebruik van de meest relevante technologieën en oplossingen, waarbij we de ontwikkelingstrends niet blindelings volgen, maar deze veeleer zelf vorm willen geven. Op deze manier hebben we een unieke expertise en een portefeuille van technologieën opgebouwd die in zeer uiteenlopende projecten van toepassing kunnen zijn.”
Base Digital - Illustration ©Klara Graah
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]