BBC pakt goud voor internationale B2B-campagne

Awards / News

BBC_gold_best_of_international-award-preview-400x400Het Mechelse b2b-bureau BBC won goud op de jaarlijkse E3 Awards, met een internationale campagne die vijf grote uitdagingen het hoofd bood. Twee keer per jaar komt BBC samen met andere b2b-agencies van het E-3-netwerk om trending topics en interessante cases te bespreken en elkaar te inspireren. In mei organiseerde het netwerk zijn jaarlijkse 'Best of International' Award. In deze wedstrijd, die focust op creativiteit, bekroonden 28 bureaus van over de hele wereld in Oxford de beste campagne van 2018-2019.
"Omdat we graag buiten de lijntjes kleuren, presenteerden we niet één, maar 5 verschillende projecten die we realiseerden voor DS Smith, een grote internationale verpakkingsonderneming gevestigd in Groot-Brittannië," zegt men bij BBC. "Het resultaat zet niet alleen de expertise binnen BBC in de verf, maar toont ook aan hoe internationale samenwerking ons werk naar nieuwe hoogten kan stuwen (en ook nieuwe plaatsen!)."
Als wereldwijde speler in oplossingen voor golfkartonnen verpakkingen is DS Smith een van de belangrijkste klanten van BBC. Tijdens het jarenlang partnership werkte het bureau met hen samen om strategische doelen te realiseren en grote uitdagingen het hoofd te bieden. Vijf daarvan vormden de basis voor de campagne die BBC goud opleverde.
Uitdaging 1: Maak het voor een wereldwijd gedecentraliseerd personeelsbestand mogelijk om relevante verkoopervaringen aan te bieden. Wat men creëerde: een gepersonaliseerde verkoopervaring, uitgerold in 13 landen.
Uitdaging 2: Positioneer DS Smith als een ‘thought leader’ die regionale marketingteams van een continue content-stroom voorziet. Wat men creëerde: een meertalige blog met inzichten voor de drie relevante doelgroepen.
Uitdaging 3: Gebruik waardevolle inzichten om leads voor verschillende teams te genereren.
Wat men creëerde: drie uitgebreide whitepapers die gepromoot worden via verschillende online kanalen.
Uitdaging 4: Ontwikkel een creatief concept om de vernieuwde corporate merkidentiteit van DS Smith te ondersteunen. Wat men creëerde: een concept dat DS Smith uit het hokje van ‘commodity seller’ haalt.
Uitdaging 5: Ontwikkel een Account Based Marketing-plan om nieuwe leads te genereren binnen twee wereldwijd strategische accounts. Wat men creëerde: een schat aan media en middelen waarmee we samenwerking in de verf zetten, tonen dat we op dezelfde golfengte werken en uitpakken met innovatie.
"In essentie bewijst onze case dat we zelfs vanuit een klein land als België krachtige campagnes voor internationale klanten kunnen creëren," vindt men bij BBC. "Zolang je het vertrouwen krijgt om nieuwe routes uit te proberen en zolang je een netwerk hebt om je te ondersteunen wanneer dat nodig is, is er echt geen plek waar je niet naartoe kunt."