BBDO, Ketchum en Novartis lanceren aBC challenge

Crea / News

BBDO Belgium bedacht voor Novartis een campagne waarbij ook Basic-Fit werd betrokken. De aBC challenge benadrukt het belang van beweging en sociaal contact om de levenskwaliteit bij mensen met gevorderde borstkanker te verhogen. Voor de lancering vroeg men fitnessfanaten, influencers en vrouwen om samen te sporten.

Uit onderzoek blijkt dat 63% van de patiëntes het gevoel heeft dat niemand begrijpt wat ze doormaken. Sociaal isolement is dan niet veraf. Ook zoeken familie en vrienden van patiënten vaak bewust minder contact in de overtuiging dat borstkankerpatiënten zo veel mogelijk moeten rusten. Een foute assumptie die Novartis de wereld uit wil helpen door aBC’ers een fitnessprogramma op maat aan te bieden.De eerste echte aBC-sessies vonden plaats tijdens het event Levensloop op 13 oktober in Brussel.

Meer informatie vindt u op www.mijnlevenvandaag.be.

Credits

  • Client: Novartis

  • Contacts: Belinda Delys& Virginie Codran

  • Agency's: BBDO & Ketchum

  • CD BBDO: Sebastien De Valck & Klaartje Galle

  • Creatives BBDO: Frederik Clarysse, Gertjan De Smet, Jasper Verleije & Sarah Huysmans

  • Copy FR: Manu de Wit

  • Strategy BBDO: Michael D’hooge

  • Social Strategy BBDO: Jesse Donkor &Christelle Hodjo

  • PR Strategy & social strategy Ketchum: Adriaan Snauwaert, Evelien Meskens & Jeroen Van Es

  • Account team BBDO: Kurt Cattoor &Pauline Verboomen

  • Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove

  • Agency TV Producer: Silke Ricour

  • Editor social content: Jasper Vanhauwaert

  • Production company: Jef Boes

  • Director: Jef Boes

  • Design: Frank Schouwaerts & Jorrit Michiels