BBDO en Zalando doen aan #GranSharing

Tijdens de feestdagen brengen Zalando en BBDO jong en senior dichter bij elkaar met de #GranSharing campagne. Dit initiatief zal zowel op een online chatplatorm als in een offline pop-up store jongeren uitdagen om af te spreken met een selectie opvallende ‘grannies’. Uit onafhankelijk onderzoek in opdracht van Zalando blijkt immers dat bijna de helft van de senioren én jongeren vaker met elkaar in contact wil komen.
7 op de 10 jongeren geeft aan geboeid te zijn door de verhalen en wijsheid van senioren en 8 op de 10 senioren vinden jongeren op hun beurt leuk om mee om te gaan. 2 op 3 ondervraagden van beide generaties zegt graag nieuwe dingen te leren en te ontdekken. En ze staan beiden voor dezelfde vraagstukken. Zo vinden 73% van de jongeren en 62% van de senioren de toekomst van onze wereld een belangrijke uitdaging. Dit is voor beide generaties een hot-topic en een perfecte ijsbreker om de online conversatie te beginnen.
Beide generaties vinden elkaar ook in hun modebeeld. Zo zeggen 76% van de senioren en 62% van de jongeren een eigen kledingstijl te hebben en de helft houdt ervan om nieuwe modetrends te ontdekken. Ruim twee derde van de senioren (76%) en iets minder jongeren (65%) ziet ook veel modetrends terugkomen. 1 op 3 van de jonge vrouwen houdt van de vintage kledij die senioren droegen en een kwart snuistert graag in kledingkasten op zoek naar unieke stukken.
“De #GranSharing campagne kadert volledig in onze ‘Free to Be’ merkfilosofie die mensen wil aanmoedigen om vooral zichzelf te zijn. Met het online platform en de pop-up willen we jongeren en senioren motiveren om hun authenticiteit te versterken door van elkaar te leren en levenservaringen te delen. De feestdagen verenigen mensen en dat is wat echt telt, ongeacht de wisselende trends. Want samen dingen doen en delen en samen vieren met vrienden en familie zal nooit uit de mode geraken,” aldus Jacintha De Graaf, marketing lead Benelux bij Zalando.
De #GranSharing campagne is een realisatie van BBDO en maakt deel uit van de internationale eindejaarscampagne van Zalando die gecreëerd werd door het agentschap Mother. Met deze wereldwijde campagne viert Zalando de verbondenheid tussen mensen.
De kick-off van #GranSharing vindt op vrijdag 13 december plaats in een nieuwe Zalando pop-up winkel in de Brusselse Dansaertstraat met een heuse speeddating tussen jongeren en senioren. De pop-up blijft heel het weekend open voor het publiek dat ook terecht kan op het online platform. In de pop-up zijn tal van activiteiten voorzien zoals een silent disco met all time favourites, de mogelijkheid om creatief aan de slag te gaan met gedroogde bloemen, een ‘Instagramable’ ruimte waar poses kunnen worden vastgelegd door een photobooth en inspiratie voor de perfecte party-outfit. De pop-up is open voor het grote publiek op vrijdag van 12 tot 19 uur en op zaterdag en zondag van 11 tot 19 uur.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]