BBDO helpt Carrefour aan meer klanten. Fake news of niet?

Crea / News

BBDO CarrefourFake news als communicatiemiddel, het kan! In maart is er bij Carrefour zo ongelooflijk veel te beleven dat sommigen de acties onder de noemer 'fake news' zouden catalogeren. Is het echt waar dat er een zelfs een hypermarkt te winnen is? Doe een aankoop voor 40 euro of los online 3 vragen op in de “Fake News or not kwis” en je kan een rayon claimen in de hypermarkt. Zo kan je bijvoorbeeld de rayon vis of textiel winnen voor een jaar.
De actie voor Carrefour - getekend: Proximity BBDO - begon met een “Fake News or not”-activatie in de grote treinstations: 'Morgen gratis verdeling van konijnen in je station'. Het bleek écht nieuws te zijn, al waren de konijnen in chocolade. Deze activatie passeerde niet onopgemerkt, dankzij fakenewsbushokaffiches, fakenewse-mails, een fakenewsgazet, fakenewsfolders, en vooral veel gepersonaliseerde fake news social ads die per doelgroep op maat geschoeide producten aanprijst (Hopelijk niet geblokkeerd door Facebook, zicht men bij BBDO).
De actie loopt nog tot 8 april 2019 en kreeg een eigen website, fakenews.be.carrefour.eu.

CREDITS
Client : Carrefour
Contacts : Dave Froidcoeur, Ophélie Content, Sophie Lerouge, David Kestermans
Agency : BBDO
CD : Jan Dejonghe
Creative Teams: 
Pierre Rousseau & Vincent De Roose
Ariane Floderer & Giles André
Vincent Abrams
Social creatives : Adnan Chechima, Ophélie Blockmans
Strategic Planner : Samuel Eggermont, Franky Willekens, Dirk Peremans
Account Team : Désirée Van den Eynde ,Lore Desmet, Sanah Walravens-Hjiyer, Daniel Schots, Axelle Cannaert
Design : Christophe Malotaux, Elena Haniotakis
DPM : Karlien Fabré
TV Producer : Marlies Neudt, Leslie Verbist
Video editing: Dejvi Vandeveire, Jasper Vanhauwaert
Long copy : Martijn Beckers, Manu De Wit
DTP : Ilse Degoeyse
Intern: Eline Delboo