BBDO, Kim Gevaert, bedrijven en media: sterker dan corona!

Crea / News

Op 25 maart is het initiatief “Sterker dan corona” afgetrapt. Deze campagne steekt de hele bevolking een hart onder de riem. Via verschillende verhalen toont ze hoe iedereen – burgers, werknemers, zorgverleners, ondernemers, artiesten, scholieren en studenten – al meer dan een jaar blijk geeft van uitzonderlijke kracht, creativiteit en doorzettingsvermogen om de crisis het hoofd te bieden. “Sterker dan corona” stemt dus ook hoopvol over de toekomst en het herstel. Olympisch kampioene Kim Gevaert is de ambassadrice van het initiatief, dat tot stand kwam met de steun van een reeks bedrijven en media.

“Sterker dan corona” gaat uit van een reeks bedrijven die financieel bijdragen aan de campagne: AXA, Belfius, Colruyt Group, D’Ieteren, ENGIE, Ethias, McDonald’s, Nationale Loterij, Port of Antwerp en Randstad. De organisatie, creatie en productie worden in handen genomen door het communicatiebureau BBDO. Verder geniet het initiatief de steun en medewerking van de volgende mediabedrijven: DPG Media, JCDecaux, Mediafin, Mediahuis, Groupe Rossel, Roularta, RTL Belgium en SBS Belgium. Kim Gevaert treedt op als ambassadrice met de steun van Allianz.

De campagne zet de kracht van ons allen in de verf via een aantal zeer herkenbare situaties: “de kracht om 8 uur lang je masker op te houden”, “de kracht om te wachten op de heropening”, “de kracht om bij te leren op je 82ste”. De campagne draait rond de creativiteit en het aanpassingsvermogen die we collectief opbrengen om met deze crisis om te gaan, elk op zijn of haar manier. De initiatiefnemers zien in deze inspanningen ook een hoopvol signaal voor de toekomst. Kim Gevaert: “Iedereen is al meer dan een jaar lang ongelofelijk sterk en creatief geweest. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat we dit ook in de toekomst kunnen blijven doen. We roepen iedereen op ervoor te blijven gaan. Samen komen we er wel, we laten niemand achter. Motivatie is een werkwoord. Zo bouwen we allemaal samen aan het herstel van morgen.” De initiatiefnemers benadrukken dat de coronacrisis niet enkel een impact heeft op gezondheid, maar ook maatschappelijk, economisch en mentaal. Met de campagne willen ze dan ook de motivatie van de bevolking en het herstel van het vertrouwen versterken. Maarten Vansteenkiste, professor motivatiepsychologie aan Universiteit Gent“Verbindende, sociale projecten kunnen voor een motivationele en mentale boost zorgen om de maatregelen te blijven volhouden en samen uit deze crisis te geraken.”Het initiatief gaat uit van tien bedrijven en bedrijfsleiders. Het opzet heeft nadrukkelijk geen enkel commercieel, noch politiek oogmerk. Het initiatief wordt wel mee ondersteund door organisaties van werkgevers. Omer Van den Bergh, professor gezondheidspsychologie aan de Katholieke Universiteit Leuven: “De pandemie treft ons allemaal. Het overwinnen ervan kan alleen lukken door sociale verbondenheid als bron van weerbaarheid en inzet om ons gezamenlijk doel te bereiken.”   Mensen spelen de hoofdrol
 
“Sterker dan corona” is de komende weken te ontdekken in kranten, magazines, radio, tv, affichage en sociale media. Steunende bedrijven nemen zelf ook initiatieven richting hun eigen werknemers en klanten. De hoofdrol in de campagne is weggelegd voor verhalen van mensen met een zeer diverse achtergrond die elk op hun manier de kracht hebben gevonden om met de coronacrisis om te gaan. Iedereen wordt opgeroepen om op sociale media te delen wat hun “kracht” is onder de hashtag #sterkerdancorona. Ook aan bedrijven, organisaties en verenigingen wordt gevraagd zich massaal bij “Sterker dan corona” aan te sluiten om hun werknemers, leden of sympathisanten een hart onder de riem te steken. Ze kunnen meteen aan de slag met een volledig communicatiepakket met campagnematerialen om verder te verspreiden. Meer informatie over de campagne is beschikbaar op de campagnesite www.sterkerdancorona.be.

Credits

BBDO-team (creatie & productie)