BBDO lanceert een zo klassieke wedstrijd (voor klassieke muziek)

Crea / News

BBDOOp 16 maart betrad het Brussels Philharmonic voor de allereerste keer het podium van de wereldberoemde Carnegie Hall in New York. En voor deze speciale gelegenheid besloot het Brussels orkest een gratis duo-trip naar NY cadeau te doen aan haar grootste fan. Maar hoe konden ze die met zekerheid vinden?
Als oplossing organiseerde BBDO een opvallend klassieke wedstrijd: flyers die na de concerten uitgedeeld werden en eenvoudige social posts, spoorden de fans aan om naar een gratis nummer te bellen. Weinig speciaals dus. Of toch? Want gezien het orkest zelf 84 jaar heeft moeten wachten op zijn debuut in de Carnegie Hall leek het logisch dat we ook de fans even aan het lijntje zouden houden. Dus wanneer ze naar het gratis nummer belden, kregen ze wachtmuziek te horen die gespeeld werd door het Brussels Philharmonic, en liet het bureau hen wachten… en wachten. Want de deelnemers wisten niet dat hun oproep nooit beantwoord zou worden en dat het de bedoeling was om zo lang mogelijk aan de lijn te blijven. Iets wat enkel een superfan zou doen. Puur uit liefde voor muziek.
De wedstrijd liep op vrijdag 22 februari van 8 tot 20u en uiteindelijk mocht Lynn Gyselen mee naar New York met haar favoriete orkest. Ze bleef maar liefst 2 uur en 32 minuten aan de lijn.

Credits:
Client: Brussels Philharmonic
Contacts: Véronique Bossaert, Sonja Kochoutina, Nico Moernaut
Agency: BBDO Belgium
CD: Sebastien De Valck, Arnaud Pitz
Creation: Gregory Verheyleweghen, Gaëtan Gomez Garcia
Copywriting ENG: Jan Schraeyen
Copywriting NL: Jan Schraeyen
Account: Isabel Peeters, Lore Desmet
Digital Project Director: Wouter Has
Production Company:BBDO Productions
Head of Production: Patricia Van De Kerckhove
Print Production: Hans Bos
IT: Michel Eysackers
Data Project Manager: Luc De Waele
Videographer & Editor: Jasper Vanhauwaert