BBDO tekent voor kerstcampagne van INNO: "Waar elk cadeau een verhaal vertelt."

4schools / Crea / News

Elk cadeau heeft iets te vertellen. Een mooi gebaar, een verrassing of een bijzondere herinnering. Dit jaar maakt INNO die magie zichtbaar met een campagne waarbij er voornamen in plaats van naalden aan een kerstboom hangen. Zo laten we zien dat iedereen een cadeau én een bijbehorend verhaal verdient.

Dit nieuwe concept, bedacht door BBDO, de creatieve partner van INNO, toont een unieke kerstboom, samengesteld uit gouden kaartjes met daarop honderden voornamen geschreven. Eén van deze kaartjes rekt zich vervolgens uit tot een lang, glinsterend lint dat de veelheid aan geschenken bij INNO onthult. Een eenvoudige, poëtische metafoor: voor elke voornaam zijn er oneindig veel verhalen te schenken. De baseline benadrukt die boodschap: "Waar elk cadeau een verhaal vertelt."

INNO lanceert de campagne tijdens de Black Days met een exclusieve preview: door een klein gaatje in de Black Days-stickers, die de etalage bedekken, kunnen voorbijgangers het kerstdecor al op voorhand zien. Een slimme en magische teaser want velen beginnen net dan te zoeken naar het perfecte geschenk.

De campagne wordt daarna uitgerold in de etalages en in de winkels met een reeks affiches en digitale activaties die de betovering nog langer laten voortduren.

CREDITS

Client: INNO
Contacts: Elly Zwinnen, Annelien Alaerts, Dominique De Pauw, Conny Vierkant, Ioana Piciorlung
Agency: BBDO
Creative Director: Kwint De Meyer
Creative Team : Charles-Elie Chauvaux & Jean-Marc Wachsmann
Account team: Tom Eilers, Marine Gasztonyi
Strategy: Margot Dedrijvere
Production Company: Make
3D Studio : Studio Plankton 
AV Production Director: Mieke Vandewalle
Post-Producer: Griet Wils
Editor online: Maarten Vranken