Be Connect en Anthelios redden uw huid

anthelios save your skin la roche posay

Crea / News

anthelios save your skin la roche posayOm de aandacht te vestigen op de risico's op huidkanker bij onvoldoende bescherming tegen de zon, heeft La Roche-Posay een activeringscampagne toevertrouwd aan Be Connect. Resultaat: meer dan anderhalf miljoen mensen werden via Facebook en Instagram gesensibiliseerd voor de bescherming van hun huid.
In de zomer is de zon de beste vriend van de vakantiegangers - maar zij kan ook verraderlijk zijn en in het ergste geval zelfs tot huidkanker leiden door een gebrek aan elementaire voorzorgen. La Roche-Posay wou de gebruikers bewust maken van de risico's die blootstelling aan de zon zonder afdoende bescherming met zich meebrengt, en hen tonen hoe zij de eerste tekenen van huidkanker kunnen ontdekken. Daarom lanceerde het merk de beweging 'SAVE YOUR SKIN', die de basishandelingen toont om in alle veiligheid van je vakantie te kunnen genieten: je schoonheidsvlekken controleren, regelmatig zonnecrème aanbrengen, kinderen een hoedje en zonnebril laten dragen, enz.
Van mei tot juni activeerde Be Connect deze campagne op Facebook en Instagram. De bedoeling was tweeërlei: de beweging bekend maken en de gebruikers opvoeden rond het gebruik van de zonnebeschermingsproducten Anthelios, die La Roche-Posay aanbiedt. Het bureau was verantwoordelijk voor de content-, targeting- en reclamebestedingsstrategie. Het overtrof alle verwachtingen van het merk en bereikte meer dan anderhalf miljoen mensen en een 63.000 raadplegingen van het "canvas" formaat, waarin de campagne verpakt was, is nu te horen bij Be Connect. Om dit resultaat te bereiken had Be Connect gebruik gemaakt van de kracht van de hypertargeting van sociale media, met een campagne in twee geledingen. Een eerste fase moest de naambekendheid vergroten en richtte zich tot een breed publiek. Daarna volgde een luik om op te voeden en te converteren, meer specifiek gericht naar moeders, sportievelingen en vakantiegangers, met specifieke content voor elk van deze drie gebruikersgroepen.
Vanuit creatief opzicht berustte deze operatie vooral op een "mobile first" aanpak, met gebruik van het "canvas" formaat van Facebook. "Zo kon La Roche-Posay, zonder stijlbreuk met het communicatiekanaal, de sleutelelementen van zijn verhaal vertellen, waarbij de uitwerking aangepast was aan de codes van de sociale netwerken," zegt Sabrina Bulteau, CEO en medeoprichtster van Be Connect.
"Deze campagne heeft ook heel wat positieve reacties losgemaakt bij de gebruikers," gaat Sabrina Bulteau verder. "Dit toont het belang aan van deze innovatieve aanpak, die toegevoegde waarde creëert voor zowel het merk als de gebruiker."