Be Connect tilt CRM L'Oréal op hoger niveau

loreal-homepage-def[1] (1)

Crea / News

loreal-homepage-def[1]Voor zijn nieuwe, volledig op de gebruiksters gefocuste strategie heeft L'Oréal Paris aan Be Connect de opdracht toevertrouwd om het bestaande bezoek op Facebook te kwalificeren en de CRM te verrijken met nieuwe contacten.
De campagne die Be Connect bedacht ging uit van een bekend gezegde: elke vrouw is uniek, en geen schoonheid is gelijk. De fans van L'Oréal Paris konden daarom deelnemen aan een interactieve test waarbij zij hun type schoonheid konden ontdekken. Zij kregen ook make-up tips op maat, op basis van hun antwoorden. De interface bood hen tevens de optie om samen met hun vriendinnen aan een quiz deel te nemen en de website van de cosmeticafabrikant te bezoeken.
De resultaten van de campagne zijn indrukwekkend: meer dan een miljoen gebruiksters werden bereikt dankzij deze ultra-gerichte reclamecampagne, terwijl ook een 30.000 daarvan de test deden en bereid waren zich te in te schrijven op de nieuwsbrief van L'Oréal.
Be Connect L Oreal
"Deze operatie kadert in de nieuwe strategie van L'Oréal Paris," legt Sabrina Bulteau uit, CEO van Be Connect. "L'Oréal Paris is een overkoepelend merk dat heel wat producten vertegenwoordigt. Vrouwen zijn echter niet meer gehecht aan één bepaald product, zij kiezen de combinatie die het beste aan hun verwachtingen op schoonheidsgebied beantwoordt. Social media maken het mogelijk af te stappen van de oude aanpak en zich transversaal tot vrouwen te richten, door op verschillende clusters te werken (verfijnd type, natuurlijk, glamour, ...) en hen verschillende producten aan te bevelen afhankelijk van hun schoonheidsbehoeften".
Be Connect L Oreal
"Deze operatie toont nogmaals de dubbele kracht aan van de sociale media," beklemtoont Olivier de Decker, medeoprichter van Be Connect. "Met Facebook kan men zowel een kritische massa gebruikers bereiken als elk van hen een gepersonaliseerde ervaring aanbieden, op basis van hun eigen kenmerken. Deze combinatie van massamedia en benadering per cluster zorgt voor een nooit geziene sterke en nauwe band tussen het merk en de gebruikers."