BEA Awards 2019 deelt de spotlights

Awards / Communication / News

bea-awardsDe 21ste Belgian Event Awards, de jaarlijkse competitie die de beste live communicatie- en eventprojecten beloont, krijgen een nieuw logo en een nieuwe concept. Begin december heeft de organisatie van de BEA Awards de inschrijvingen voor de competitie afgesloten. Deze editie telt 33 live communicatieprojecten, uitgevoerd door 20 verschillende Belgische bureaus.

Nadat het evaluatiemateriaal verzameld is, gaat de competitie in januari verder en verschijnen de 18 juryleden op het toneel. Tijdens de online evaluatie krijgen zij de taak om de finaleprojecten aan te duiden. Deze genomineerde cases zullen op 27 maart 2019 live en openbaar worden gepresenteerd in het Congres- en Erfgoedcentrum Lamot. Diezelfde dag opent de 21ste ceremonie van de BEA Awards vanaf 18u zijn deuren in de Nekkerhal.
Share the Spotlight
Na een marktonderzoek aan het einde van de 20ste editie kondigde het team van de BEA Awards in juli een reeks grote veranderingen aan. Het is op basis van deze fundamenteel herziene richtlijnen dat Event Masters, de organisator van de volgende editie, dit najaar aan de slag is gegaan. Het concept voor 2019 is ‘Share the Spotlight’, een concept dat van de BEA-ceremonie een evenement wil maken dat de winnaars van de competitie viert, maar tegelijkertijd ook alle andere spelers binnen de B2B-evenementenindustrie belicht: de bureaus, de klanten en de leveranciers.
« Ongeacht welke rol we in deze sector vervullen, we hebben allemaal gemeenschappelijke motivaties en interesses, » legt Bert Knuts van Event Masters uit. « Met iedereen samen maken wij de evenementensector tot wat ze is. Tijdens de ceremonie van de BEA verdient elk bureau dus om deze ‘spotlight te delen’. Niet enkel de bureaus die hebben gewonnen, maar ook degenen die zijn doorgestoten tot in de finale, degenen die hebben deelgenomen, degenen in de zaal en natuurlijk alle andere mensen die actief zijn binnen de evenementensector. »

EA-0029« Het is eigen aan een event om ook een verrassingeffect te omvatten, dus daarom zullen we nog niet prijsgeven hoe dit concept tijdens de avond tot uiting zal komen, » zegt JP Talbot, « maar we kunnen nu al bevestigen dat Event Masters de essentie van zijn opdracht volledig heeft begrepen: van de BEA een feest van de sector maken, een avond die representatief is voor de eventsector en waarbij inspiratie en networking centraal staan. Het was onze ambitie om de BEA 2.0 te creëren, en daar zullen we zeker in slagen. »

De 20 bureaus in competitie zijn CityCubes, Double You Consult, EasyfairsBelgium, Exceptional Events, King George, KMDA, Luc Petit Création, MeetMarcel, New Balls Please, Panama Events, Push to Talk, RF64, Sylvester, The Media House Europe, The Oval Office, To The Point Events, Twice Entertainment, VO Event, VO Citizen en We Make you Happy.