Bebat & Happiness: Beter voor de natuur en voor ons allemaal

Crea / News

Batterijen recycleren, dat doe je niet alleen voor de natuur.

Je doet het ook voor jezelf.

Je doet het niet alleen om de ijsberen te beschermen.

Je doet het voor je vrienden.

Je doet het niet alleen voor de zeespiegel.

Je doet het voor je kinderen.

Batterijen recycleren, dat doe je voor elkaar.

Met dit statement introduceert Happiness een nieuw platform voor Bebat, dat de shift maakt van planeet-centraal naar mens-centraal. Zo willen ze de mensen even doen stilstaan bij de nogal fundamentele reden waarom het belangrijk is om batterijen te recycleren. Het is namelijk bekend dat het antwoord "je doet het voor elkaar" een positieve motivator is voor het gedrag van de mensen. Philippe Fass, executive creative director bij Happiness: "Iedereen praat altijd over 'de planeet redden', maar die planeet die was er al vóór ons en die zal ook wel nog doorgaan ná ons. Het gaat dus niet zozeer om de planeet alleen, maar om de mensen. Als we zeker willen zijn dat het ook verder gaat lukken met ons, de mensen, dan gaan we allemaal ons steentje, en batterijtje, moeten bijdragen."

Daarnaast, of liever 'daarbovenop', komt Bebat ook met een nieuw icoon, dat aangeeft dat een toestel onzichtbare batterijen bevat. We zien dit icoon verschijnen in de campagnevideo, die te zien is op tv en als onlinevideo. Het nieuwe icoon is een bijkomende nudge, die ons doet beseffen hoeveel batterijen er rondom ons zijn. Nele Peeters, Director Marketing, Operations & Innovation bij Bebat: "In België zijn we wereldkampioen in het recycleren van batterijen, maar onze challenge voor de komende jaren zijn de zogenaamde 'onzichtbare batterijen'. Door die batterijen vanaf nu op een heel simpele manier te visualiseren, helpen we de mensen om dit te beseffen. Want onzichtbare batterijen zie je inderdaad overal."

Het nieuwe platform komt tot leven met een geïntegreerde campagne op film, radio en online, en wordt gesigneerd met een evolutie in de baseline: Samen recycleren, beter voor de natuur en voor ons allemaal.

 
 
 

Credits:

Client: Bebat 

Director Marketing, Operations & Innovation: Nele Peeters

Marketing Manager: Mandy Perrone

Marketing Officer: Yade Truijens & Brett Allard

 

Agency: Happiness 

CEO & Strategic Director: Karen Corrigan

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson

Executive Creative Director: Philippe Fass

Strategic Director: Coppelia de Crane d'Heysselaer & Daan De Raaf

Content & Connectivity Director: Marine Vandenplas

Connectivity Planner: Morgane Bastogne

Concept: Maxime Damo, Florian Decoster, Sara Bergers

Content providers: Birger Morris

Business Manager: Mattias Vermeire

Account Director: Lukas Das

Account Manager: Shari Van den Keybus

Account Executive: Lucile Storme

Copywriter: Dee Verwaetermeulen, Stéphane Opdenbosch

Head of Motion: Remke Faber

Motion designer: Bart Callaerts, Simon Schuurman

Head of Design: Dries Lauwers

Design: Karel Chanterie

Head of Production: Bart Vande Maele

 

Film Production: Landvogel

Executive Producer: Yannick Verdonck

Head of Post Production: Glenn Renard

Director: No maybe yes

DOP: Olan Collardy

Grading: Company3

Photography Production: Lichtwaas

Sound Production: La Vita e Media