Batterijen recycleren, dat doe je niet alleen voor de natuur.
Je doet het ook voor jezelf.
Je doet het niet alleen om de ijsberen te beschermen.
Je doet het voor je vrienden.
Je doet het niet alleen voor de zeespiegel.
Je doet het voor je kinderen.
Batterijen recycleren, dat doe je voor elkaar.
Met dit statement introduceert Happiness een nieuw platform voor Bebat, dat de shift maakt van planeet-centraal naar mens-centraal. Zo willen ze de mensen even doen stilstaan bij de nogal fundamentele reden waarom het belangrijk is om batterijen te recycleren. Het is namelijk bekend dat het antwoord "je doet het voor elkaar" een positieve motivator is voor het gedrag van de mensen. Philippe Fass, executive creative director bij Happiness: "Iedereen praat altijd over 'de planeet redden', maar die planeet die was er al vóór ons en die zal ook wel nog doorgaan ná ons. Het gaat dus niet zozeer om de planeet alleen, maar om de mensen. Als we zeker willen zijn dat het ook verder gaat lukken met ons, de mensen, dan gaan we allemaal ons steentje, en batterijtje, moeten bijdragen."
Daarnaast, of liever 'daarbovenop', komt Bebat ook met een nieuw icoon, dat aangeeft dat een toestel onzichtbare batterijen bevat. We zien dit icoon verschijnen in de campagnevideo, die te zien is op tv en als onlinevideo. Het nieuwe icoon is een bijkomende nudge, die ons doet beseffen hoeveel batterijen er rondom ons zijn. Nele Peeters, Director Marketing, Operations & Innovation bij Bebat: "In België zijn we wereldkampioen in het recycleren van batterijen, maar onze challenge voor de komende jaren zijn de zogenaamde 'onzichtbare batterijen'. Door die batterijen vanaf nu op een heel simpele manier te visualiseren, helpen we de mensen om dit te beseffen. Want onzichtbare batterijen zie je inderdaad overal."
Het nieuwe platform komt tot leven met een geïntegreerde campagne op film, radio en online, en wordt gesigneerd met een evolutie in de baseline: Samen recycleren, beter voor de natuur en voor ons allemaal.
Credits:
Client: Bebat
Director Marketing, Operations & Innovation: Nele Peeters
Marketing Manager: Mandy Perrone
Marketing Officer: Yade Truijens & Brett Allard
Agency: Happiness
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Executive Creative Director: Philippe Fass
Strategic Director: Coppelia de Crane d'Heysselaer & Daan De Raaf
Content & Connectivity Director: Marine Vandenplas
Connectivity Planner: Morgane Bastogne
Concept: Maxime Damo, Florian Decoster, Sara Bergers
Content providers: Birger Morris
Business Manager: Mattias Vermeire
Account Director: Lukas Das
Account Manager: Shari Van den Keybus
Account Executive: Lucile Storme
Copywriter: Dee Verwaetermeulen, Stéphane Opdenbosch
Head of Motion: Remke Faber
Motion designer: Bart Callaerts, Simon Schuurman
Head of Design: Dries Lauwers
Design: Karel Chanterie
Head of Production: Bart Vande Maele
Film Production: Landvogel
Executive Producer: Yannick Verdonck
Head of Post Production: Glenn Renard
Director: No maybe yes
DOP: Olan Collardy
Grading: Company3
Photography Production: Lichtwaas
Sound Production: La Vita e Media
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]