Becoming with Lielens vangt ze voor Bebat

Crea / News

Na twee succesvolle activatiecampagnes in 2019 en 2020 roept Bebat ook dit jaar op om lege batterijen binnen te brengen. Naast Vlaanderen en Brussel is dit jaar ook Wallonië aan de beurt. Ondanks de sterke inzamelcijfers stijgt het verbruik van batterijen jaarlijks en blijft het belangrijk om batterijen te blijven inzamelen.

Het doel is om de mensen bewust te maken van het aantal lege batterijen dat rondslingert in huis. Dit jaar opent Becoming with Lielens de jacht op lege batterijen met de slogan "Vang ze allemaal".

Op ludieke en vriendelijke wijze moedigt het bureau de Belgen aan hetzelfde te doen en ze te vangen in de garage, de berging of de keuken. Ze verstoppen zich overal! De campagne toont een lege batterij gevangen door een muizenval en eentje door een lasso; alle manieren zijn goed om ze te vangen.

Vergeet niet dat lege batterijen een bron van waardevolle materialen zijn die goed te recycleren zijn. Om die materialen niet verloren te laten gaan, is het belangrijk om lege batterijen steeds binnen te brengen bij een officieel inzamelpunt van Bebat. Die waardevolle materialen kunnen hergebruikt worden in tal van andere toepassingen zoals fietsen, brilmonturen, gieters, smartphones of laptops.

De campagne wordt verspreid op de radio, online en ook op straat via de 2m2-posters en enkele reusachtige zeildoeken in heel België. Ook de gemeenten worden opgeroepen om deel te nemen, met het nodige reclamemateriaal om hun inwoners aan te moedigen.

Credits

Creatief directeur: Jeroen De Jong
Art Director: Veerle Guiljam, Célia Calvo & Kristof De Lathouwer
DTP: François Borsu
Visueel (3D): Mr 81 Peter Serruys
Radiostudio: Sonhouse
Accounts: Alizée Clermont, Zoë De Ruyck & Sandra Wille
Online campaign: Bubka
Klant: Bebat: Nele Peeters, Mandy Perrone, Yade Truijens en Brett Allard – Ovam & Leefmilieu Brussel