Bedacht TBWA het Woord van het Jaar?

Kan één woord het antwoord zijn op een complexe opdracht? Dat is exact wat reclamebureau TBWA bewees. De vraag kwam van bouwpromotor Gilen Woonprojecten uit Sint-Truiden, die een nieuwe aankoopformule in de markt wou zetten. Het idee was simpel: je spaart je huur op en beslist pas achteraf of je het betaalde huurgeld gebruikt om je huis te kopen. Een mooi aanbod, maar hoe ga je dit uitleggen? Zeker omdat er al zoiets bestaat als ‘huurkopen’, dat heel wat minder soepel is.
Hiervoor klopte Gilen aan bij TBWA en zijn pr-afdeling, PRIDE. Vervolgens besloot het bureau een campagne te bouwen rond één nieuw, zelfbedacht woord: hamsterhuren. Zonder tv-spots en reclameborden. De nieuwe term deed zijn werk want door de massale persaandacht die volgde, werd het Woord van de Week bij de Taaltelefoon. En ondertussen is het zelfs genomineerd als Woord van het Jaar door Van Dale. Nu nog een vaste plek krijgen in het woordenboek, dat zou de ultieme bekroning zijn van een geslaagde lancering van dit woonproject.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]


