Coca-Cola, Lipton Ice Tea (Unilever) en Spadel - leden van FEVIA en Fost Plus - verenigen zich met Mooimakers, het Vlaamse samenwerkingsverband tegen zwerfvuil, in een unieke actie. Tijdens deze opvallende actie haakt Mooimakers voor één week in op de reclamecampagnes van de merken met een afgeleid vervolgbeeld, dat oproept om de lege flesjes en blikjes in de vuilnisbak te gooien. Het is de eerste keer in Vlaanderen dat drie drankproducenten afstand doen van de exclusiviteit die ze hebben in het straatbeeld om gezamenlijk te strijden voor één doel: minder zwerfvuil.
Tussen 30 mei en 5 juni willen de merken op deze unieke manier samen met Mooimakers de Vlamingen sensibiliseren en activeren. Consumenten worden opgeroepen om lege flesjes en blikjes in de vuilnisbak in te gooien. Het is uniek dat concurrerende merken zich bundelen in één campagne met een groter maatschappelijk doel.
« De strijd tegen zwerfvuil is er één die iedereen aanbelangt, » vertelt Kelly Baetens, projectverantwoordelijke bedrijven van Mooimakers. « We zijn erg blij dat we de handen vandaag in elkaar kunnen slaan en dat deze merken mee hun schouders zetten onder de strijd tegen zwerfvuil. »
De campagne is te bewonderen in de straten van Aalst, Dendermonde, Antwerpen, Borsbeek, Brasschaat, Geel, Genk, Hasselt, Knokke-Heist, Kortrijk, Lier, Lokeren, Mechelen, Oostende en Roeselare.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]