Dat Belfius een snel groeiende bank is, heeft veel voordelen voor de maatschappij. In de nieuwe resultatencampagne van de bank, van de hand van Leo Burnett, wordt uitgelegd hoe elke euro spaargeld bij Belfius hier op verschillende manieren het verschil maakt, voor zijn klanten én voor de samenleving. Daarbij vertelt de bankverzekeraar ook meteen het geheim achter haar succes; een rotsvast geloof in het Belgische talent.
Dat Belfius het niet ver gaat zoeken heeft opmerkelijke gevolgen. De bank is bijvoorbeeld wereldwijd de snelste digitale groeier. Belfius doet dit met Belgisch talent dat hier performante digitale diensten ontwikkelt die de hoogste tevredenheidscore krijgen van de gebruikers. Tegelijk blijft de bank investeren in een sterk nationaal netwerk van kantoren en dit leidt opnieuw tot een opmerkelijk resultaat; 1.200.000 mensen kwamen er op adviesgesprek om hun dromen waar te maken. Deze politiek van het maximaal herinvesteren van spaargelden in de Belgische economie wordt in een reeks radiospots en krantenadvertenties uit de doeken gedaan. Online loopt momenteel een bannercampagne die het publiek naar een digitaal platform leidt waar alle resultaten van Belfius tot leven komen: Belfius.be/open.
Credits
Brand: Belfius
Client: Mieke Debeerst, Caroline Lambert, An Van Moer, Jean-Paul Dirick
Agency: Leo Burnett
Accounts: Christophe Reiter, Joy Pyl, Lise Vanaverbeke, Melanie Chabrier
Strategy: Yves Van Landeghem
CD: Niels Schreyers, Sophie De Plecker, Lennert Vedts
Creation: Ivan Moons, Damien Veys, Simon Detournay, Celestin Metens
Radio: Prodigious, Tom Garcia
Banners: Digitas
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]