Belfius gelooft in Belgisch talent

Crea / News

Belfius Leo Burnett 2017Dat Belfius een snel groeiende bank is, heeft veel voordelen voor de maatschappij. In de nieuwe resultatencampagne van de bank, van de hand van Leo Burnett, wordt uitgelegd hoe elke euro spaargeld bij Belfius hier op verschillende manieren het verschil maakt, voor zijn klanten én voor de samenleving. Daarbij vertelt de bankverzekeraar ook meteen het geheim achter haar succes; een rotsvast geloof in het Belgische talent.

Dat Belfius het niet ver gaat zoeken heeft opmerkelijke gevolgen. De bank is bijvoorbeeld wereldwijd de snelste digitale groeier. Belfius doet dit met Belgisch talent dat hier performante digitale diensten ontwikkelt die de hoogste tevredenheidscore krijgen van de gebruikers. Tegelijk blijft de bank investeren in een sterk nationaal netwerk van kantoren en dit leidt opnieuw tot een opmerkelijk resultaat; 1.200.000 mensen kwamen er op adviesgesprek om hun dromen waar te maken. Deze politiek van het maximaal herinvesteren van spaargelden in de Belgische economie wordt in een reeks radiospots en krantenadvertenties uit de doeken gedaan. Online loopt momenteel een bannercampagne die het publiek naar een digitaal platform leidt waar alle resultaten van Belfius tot leven komen: Belfius.be/open.

 

Credits

Brand: Belfius

Client: Mieke Debeerst, Caroline Lambert, An Van Moer, Jean-Paul Dirick

Agency: Leo Burnett

Accounts: Christophe Reiter, Joy Pyl, Lise Vanaverbeke, Melanie Chabrier

Strategy: Yves Van Landeghem

CD: Niels Schreyers, Sophie De Plecker, Lennert Vedts

Creation: Ivan Moons, Damien Veys, Simon Detournay, Celestin Metens

Radio: Prodigious, Tom Garcia

Banners: Digitas