Belfius gelooft in the power of love met Accenture Song

Crea / News

Mentissa en Jasper Steverlinck bezingen samen het talent dat ons land op de kaart zet. Hiermee brengt Belfius samen met Accenture Song in een nieuwe film van tachtig seconden een ode aan creatievelingen, ondernemers, artiesten, sporters en vernieuwers. De Belgische bank wil nogmaals haar maatschappelijk engagement extra in de verf zetten. Belfius stimuleert immers de economie en een sociaal rechtvaardige maatschappij, met financiering, infrastructuur, sociale projecten en sponsoring. 

Dat doet ze zoals steeds met love voor de Belgen en voor al dat Belgische talent dat ons vooruit stuwt. In de film krijgen we dan ook een staalkaart te zien van dat Belgisch talent, dat onderneemt en inspireert: naast muzikanten Jasper Steverlinck en Mentissa zien we ook culinair talent Gert De Mangeleer, artieste Léa Belooussovitch, de hockeyspelers van de Red Lions en Red Panthers en atleten van de Special Olympics, en ondernemers met Marc Coucke en Michael Labro. 

 "Alle 3,8 miljoen klanten kregen we niet in de film, maar uiteindelijk is het dankzij hun vertrouwen dat we talent alle kansen kunnen geven," luidt het bij Belfius. De film is het eerste luik in een content strategie waarop initiatieven en verwezenlijkingen een podium zullen krijgen onder de noemer #poweroflove. 

 Credits 

Agency: Accenture Song 

Brand: Belfius 

Client: Julie Uytterhaegen, An Van den Cruyce 

Creative direction: Paul Wauters, Laurie Lacourt 

Creation: Ramin Afshar, Danny Vissers 

Account lead: Valérie Demeure   

Account team: Peter Claeys, Louise Steelandt 

Strategy: Christ’l De Jonghe, Rik Wierinckx 

Design & DTP: Steve Krol, Dries Oostens 

Agency producer: Toon Vandenbranden 

Film Production company: Disturb Studio 

Producers: Emeline Fouya, Julien Fouya 

Director: Brice VDH 

DOP:Ilona Vanouplines 

Editor: Brice VDH 

VFX: Brice VDH / David Nataf 

Grading: François Dubois 

Sound production company: La Vita 

 

Music: The Power Of love 

Performed by Mentissa & Jasper Steverlinck 

 

Print production: Operation Panda  

Photographer: Thierry Siebrand