Met een nationale campagne in kranten en op de krantenwebsites brengt Belga News Agency, dat vorig jaar nog zijn 100steverjaardag vierde, een ode aan de kracht van het journalistieke beeld. Het persagentschap focust daarbij op BelgaImage, de grootste fotodatabank van het land. Voor de creatieve verpakking van de boodschap deed Belga opnieuw een beroep op Wimpuls (Wim Demyttenaere voor copy en Anja Forceville voor art direction), dat een interactieve print- en onlinecampagne uitwerkte.
‘Heb jij hier woorden voor?’ Met deze boodschap nodigen verschillende over de krant verspreide advertenties de lezer uit om spontaan te reageren op een treffend beeld van het voorbije jaar. Bij de onderwerpen onder meer de waterellende in de Ardennen, de Ronde van Frankrijk, coronapas-protest, klimaatbetogingen en de Olympische spelen. Alle door de lezer ingevoerde impressies verschijnen daarna in een woordwolk. En ook al verschijnen er duizend woorden, toch zullen zij de kracht van het beeld niet overtreffen. De campagne start op zaterdag 11 december en loopt online verder tot het eindejaar.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]