Belgen schitteren op de Clio Awards 2025 ✨

4schools / Awards / News

De Clio Awards 2025 hebben onlangs hun shortlist bekendgemaakt en zetten daarmee verschillende opmerkelijke Belgische campagnes in de kijker. Een van de opvallendste is de campagne "Call Glenn" van VML Belgium voor Child Focus, die maar liefst tien nominaties kreeg in diverse categorieën:

Entrant Company : VML Belgium
Entry Type : Public Service
Medium Type : Professional

  • Medium : Creative Strategy
    Category : Creative Strategy
  • Medium : Audio
    Category‌ : Other
  • Medium : Creative Effectiveness
    Category : National
  • Medium : Digital/Mobile
    Category : Storytelling
  • Medium : Digital/Mobile
    Category : Voice Activated
  • Medium : Experience/Activation
    Category : Digital/Mobile
  • Medium : Innovation
    Category : Audio
  • Medium : Public Relations
    Category : Single Market
  • Medium : Public Relations
    Category : Cause Related
  • Medium : Media
    Category : Audio

Deze campagne wil bewustzijn creëren rond online misbruik door de telefoon van een slachtoffer opnieuw te activeren, wat zorgt voor een beklijvende en meeslepende ervaring.

De campagne "Robbery" voor AXE/Lynx, gerealiseerd door Czar Brussels in samenwerking met Lola MullenLowe Madrid, staat eveneens op de shortlist in de categorie Film/61 Seconds to Five Minutes, met een gedurfde en humoristische aanpak.

Entrant Company : LOLA Mullenlowe
Entry Type : Product/Service
Medium Type : Professional

  • Medium : Film
    Category : 61 Seconds to Five Minutes

Ook VRT krijgt erkenning en wel in de categorie Animation voor haar campagne van Mutant voor De Warmste Week. Die campagne wil eenzaamheid zichtbaar maken en toont het engagement van de Belgische openbare omroep voor belangrijke maatschappelijke thema’s.

Entrant Company : Mutant
Entry Type : Public Service
Medium Type : Professional

  • Medium : Film Craft
    Category : Animation

Berlin Creative Studio staat eveneens op de shortlist van de Clio Awards met de campagne “The Human Prompt”voor Nikon Europe. Een mooie erkenning, al wordt die vreemd genoeg toegeschreven aan Nederland – vermoedelijk omdat het Europese hoofdkantoor van Nikon daar gevestigd is. Nochtans werd de campagne wel degelijk in België bedacht en uitgewerkt.

Entrant Company: Berlin Creative Studio
Entry Type: Product/Service
Medium Type: Professional

  • Medium : Branded Entertainment & Content
    Category : Film-Unscripted