Belgian Family Brewers en Federate maken borst nat

Crea / Marketing / News

Belgian Family Brewers (BFB) treedt op de voorgrond met opmerkelijke campagne rond Belgische speciaalbieren. De campagne is het werk van creatief bureau Federate, met de hulp van video agency Leitmotiv. “Belgisch speciaalbier ontstond niet door een mirakel, maar door de passie, de authenticiteit en het vakmanschap van onze familiale brouwerijen. Net daarom zullen we ook deze crisis overleven," zegt Philippe Moortgat, voorzitter van Belgian Family Brewers. Het Belgische speciaalbier staat wereldwijd bekend om zijn unieke en rijke smaakpallet, karakter en hoogstaande kwaliteit. Gepassioneerde brouwers – mannen en vrouwen – uit Belgische families houden deze rijke traditie en brouwkennis van generatie op generatie in stand. Belgian Family Brewers (BFB) is een vereniging zonder winstoogmerk van de 21 Belgische familiebrouwerijen, die al minstens 50 jaar non-stop bier brouwen in België (en vaak veel langer). 165 bieren dragen vandaag het Belgian Family Brewers-label, een label dat staat voor een ongekend niveau van authenticiteit en vakmanschap.

Hoewel BFB sinds 2007 met dit authenticiteits- en kwaliteitslabel niet alleen het Belgische speciaalbier promoot in binnen- en buitenland, maar de bierliefhebbers wereldwijd ook een keurmerk biedt dat vertrouwen in het product inboezemt, treedt de vzw nu pas actief op de voorgrond. Het doet dit met een opmerkelijke, mooie en positieve campagne rond het Belgische speciaalbier. Een campagne die niet toevallig gelanceerd werd op 21 juli, de nationale feestdag, en ook nu de economische gevolgen van de coronacrisis en maatregelen daaromtrent zich in en rond de horeca enorm laten voelen.

“We willen met Belgian Family Brewers niet enkel een positief signaal geven met deze campagne, maar ook de lokale productie en ons unieke vakmanschap in de verf zetten”, zo zegt Philippe Moortgat. “Het Belgische speciaalbier is dankzij de diversiteit in het smaakpallet, detraditie en het vakmanschap van de familiale brouwerijen uniek in de wereld. Het heeft door de ongeëvenaarde passie die erachter schuilgaat al meerdere oorlogen overleefd en zal daardoor ook deze crisis te boven komen. Natuurlijk hebben de maatregelen rond en tegen de verspreiding van het coronavirus een enorme impact op onze sector en de horeca in het algemeen, maar dankzij het vertrouwen van de consument in de kwaliteit en authenticiteit van onze producten, hebben wij vertrouwen in de toekomst van het Belgische speciaalbier en die van de Belgische familiebrouwerijen.”

Credits

Advertised brand : BELGIAN FAMILY BREWERS
Client Contact : Annelies Geneyn, Alexandre Dubuisson

Advertising Agency : FEDERATE
Creative Director : Denis Dubrulle, Thomas Danthine
Creation : Denis Dubrulle, Joeri Van Den Broeck
Graphic Design : Aurélie Prestigiacomo, Odile Forget
Project Management : Yana Huygens
Production : Leitmotiv - Lotte De Bock, Nelis Sterckx, Hans BuyseDirector : Hans Buyse
DOP : Chess Bonte
Post-producer : Steije Hillewaert
Music : Reinhard Vanbergen

Voor de volledigheid: de leden van de Belgian Family Brewers zijn, ingedeeld naar de provincie van herkomst:

Vlaams-Brabant

• Boon (Lembeek – 1680)
• Lindemans (Vlezenbeek - 1822)

• Timmermans (Itterbeek - 1702)

Waals Brabant

• Lefebvre (Quenast - 1876)

Antwerpen

• De Koninck (Antwerpen - 1833)
• Duvel Moortgat (Breendonk - 1871)

• Het Anker (Mechelen - 1471)

Henegouwen

• Dubuisson (Pipaix - 1769)
• Dupont (Tourpes - 1920)
• Brasserie de Silly (Silly- 1850)

• St.-Feuillien (Le Rœulx - 1873)

Oost-Vlaanderen

• De Ryck (Herzele – 1886)
• Huyghe (Melle – 1654)
• Roman (Oudenaarde - 1545)

West-Vlaanderen

• De Brabandere (Harelbeke - 1894)

• De Halve Maan (Brugge - 1856)
• Leroy (Boezinge - 1572)
• St. Bernardus (Watou – 1946)

• Omer Vander Ghinste (Bellegem - 1892)

• Strubbe (Ichtegem - 1830)
• Verhaeghe (Vichte - 1885)