Belgische bedrijven verliezen 15% merkwaarde

De Top 10 van meest waardevolle Belgische merken in de Brand Finance Ranking Belgium 10 2020 toont een verlies tot 15% van de merkwaarde als gevolg van de devaluatie door de coronapandemie.
KBC behoudt voor het 5de jaar op een rij de titel van meest waardevolle merk van België, met een merkwaarde van € 3,9 miljard. BDO is de snelst groeiende achtervolger, de merkwaarde stijgt met maar liefst 30%. Stella Artois daarentegen daalt het snelst, namelijk met 11% tot 1,4 miljard euro.
Telenet claimt de titel van het sterkste merk van België, met in de Brand Strength Index (BSI) een score van 80,4 op 100.
De merkwaarde van de 500 grootste bedrijven ter wereld, gerangschikt in de ranglijst van Brand Finance Global 500 2020, zou met naar schatting €936 miljard kunnen dalen als gevolg van de uitbraak van het Coronavirus. Brand Finance beoordeelde de impact van Covid-19 op basis van het effect van de uitbraak op de bedrijfswaarde, vergeleken met wat het was op 1 januari 2020. Op basis van dit effect op de bedrijfswaarde heeft Brand Finance voor elke sector een schatting gemaakt van het waarschijnlijke effect op de bedrijfswaarde. De analyse toont aan dat de top 10 van meest waardevolle Belgische merken uit de Brand Finance Belgium 10 2020-ranglijst cumulatief tot 15% van de merkwaarde kan verliezen, een daling van €3 miljard ten opzichte van de oorspronkelijke waarderingsdatum van 1 januari 2020.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]