Belgische man raakt 5,6 keer per dag edele delen aan

Naar aanleiding van Movember, het jaarlijkse event dat iedereen wil sensibiliseren omtrent enkele belangrijke mannelijke ziektes zoals teelbal- en prostaatkanker, lanceerde AXE een onderzoek om meer te leren over de gewoontes van de Belgische man rond hun testikels. De resultaten spreken voor zich: mannen raken hun ballen vaak bewust aan (gemiddeld 5,6 keer per dag), maar slechts een kwart van hen (25,5%) weet welke eenvoudige handelingen nodig zijn om de eerste signalen van teelbalkanker te ontdekken. AXE wil de Belgische mannen aanmoedigen om één van deze momenten te benutten om hun testikels eens op een andere manier vast te nemen.
Door middel van een zelfonderzoek kan men ontwikkelingen in de testikels snel en preventief ontdekken, waardoor de problemen vaak snel en efficiënt kunnen behandeld worden. Bijna drie kwart van de ondervraagde mannen (74,5%) verklaart niet op de hoogte te zijn van het feit dat er een techniek bestaat om je eigen testikels te onderzoeken. Op de hoogte zijn van het bestaan van deze techniek blijkt echter ook niet voldoende te zijn. Van de 24,5% van de mannen die aangeven het wel te kennen, beheerst slechts 42,5% ook effectief de juiste handelingen. Een nog alarmerender cijfer: slechts 21,4% van de ondervraagden controleerden ooit hun testikels, of dat nu in het kader van een zelfonderzoek, een onderzoek uitgevoerd door een specialist (7,2%) of door een behandelende arts (9,2%) was.
Hoewel de Movember Foundation al sinds 2011 actief is in België, kent slechts 26,3% van de Belgische mannen deze organisatie. Onder hen weet maar de helft wat de actie exact inhoudt, de andere helft heeft slechts een vaag idee wat het is. Kleine opfrissing: de Movember Foundation is ‘s werelds grootste organisatie die zich inzet voor de gezondheid van de man en zich daarbij focust op prostaatkanker, teelbalkanker, mentale gezondheid en zelfmoordpreventie. Elke november is de Movember Foundation er verantwoordelijk voor dat wereldwijd miljoenen snorren opduiken in het straatbeeld. Op die manier wil de Movember Foundation de aandacht vestigen op de problematiek en geld inzamelen. Voor de eerste keer in België, engageert AXE zich samen met de Movember Foundation om bij te dragen aan de verbetering van de gezondheid van mannen. Naar aanleiding van deze samenwerking lanceert het verzorgingsmerk een limited edition Movember versie van hun deodorant en douchegel, die enkel beschikbaar zal zijn tijdens de maand november. Voor elk verkocht product doneert AXE een deel van de verkoop aan de Movember Foundation.
AXE zal ook aanwezig zijn in twee grote Belgische steden om de Belgen te sensibiliseren, Antwerpen en Bergen. De voorbijgangers worden uitgedaagd om plaats te nemen in een cabine waar ze voor het oog van iedereen een zelfonderzoek kunnen doen. Maar maak je geen zorgen, de intieme delen van de deelnemers blijven uiteraard verborgen. Het motto van deze tour? “You've got the balls, so take care of them.”
Antwerpen: Zaterdag 28/10 - Groenplaats - 10u - 18u
Bergen: Zaterdag 4/11 - Place du Marché aux Herbes - 10u - 18u

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]


