Naar aanleiding van Movember, het jaarlijkse event dat iedereen wil sensibiliseren omtrent enkele belangrijke mannelijke ziektes zoals teelbal- en prostaatkanker, lanceerde AXE een onderzoek om meer te leren over de gewoontes van de Belgische man rond hun testikels. De resultaten spreken voor zich: mannen raken hun ballen vaak bewust aan (gemiddeld 5,6 keer per dag), maar slechts een kwart van hen (25,5%) weet welke eenvoudige handelingen nodig zijn om de eerste signalen van teelbalkanker te ontdekken. AXE wil de Belgische mannen aanmoedigen om één van deze momenten te benutten om hun testikels eens op een andere manier vast te nemen.


Hoewel de Movember Foundation al sinds 2011 actief is in België, kent slechts 26,3% van de Belgische mannen deze organisatie. Onder hen weet maar de helft wat de actie exact inhoudt, de andere helft heeft slechts een vaag idee wat het is. Kleine opfrissing: de Movember Foundation is ‘s werelds grootste organisatie die zich inzet voor de gezondheid van de man en zich daarbij focust op prostaatkanker, teelbalkanker, mentale gezondheid en zelfmoordpreventie. Elke november is de Movember Foundation er verantwoordelijk voor dat wereldwijd miljoenen snorren opduiken in het straatbeeld. Op die manier wil de Movember Foundation de aandacht vestigen op de problematiek en geld inzamelen. Voor de eerste keer in België, engageert AXE zich samen met de Movember Foundation om bij te dragen aan de verbetering van de gezondheid van mannen. Naar aanleiding van deze samenwerking lanceert het verzorgingsmerk een limited edition Movember versie van hun deodorant en douchegel, die enkel beschikbaar zal zijn tijdens de maand november. Voor elk verkocht product doneert AXE een deel van de verkoop aan de Movember Foundation.
AXE zal ook aanwezig zijn in twee grote Belgische steden om de Belgen te sensibiliseren, Antwerpen en Bergen. De voorbijgangers worden uitgedaagd om plaats te nemen in een cabine waar ze voor het oog van iedereen een zelfonderzoek kunnen doen. Maar maak je geen zorgen, de intieme delen van de deelnemers blijven uiteraard verborgen. Het motto van deze tour? “You've got the balls, so take care of them.”
Antwerpen: Zaterdag 28/10 - Groenplaats - 10u - 18u
Bergen: Zaterdag 4/11 - Place du Marché aux Herbes - 10u - 18u
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]