Belgische uitgevers scoren met viewability
De Belgische uitgevers leggen uitstekende cijfers voor op het vlak van de zichtbaarheid van digitale advertentiecampagnes op hun mobile en desktop formaten. Ze scoren 5% hoger dan het marktgemiddelde (*) terwijl 96% van het totaal aantal display impressies permanent wordt gemeten, geanalyseerd en geoptimaliseerd.
Dat blijkt uit het recente Viewability Report van de Belgische uitgevers. De studie is een initiatief van de uitgeversfederatie We Media, departement Digital (voorheen OPPAB), en tot stand gekomen in samenwerking met De Persgroep Publishing, IPM Group, Les Editions de l’Avenir, Mediahuis, Groupe Rossel, Roularta Media Group en met de steun van Edition Ciné Télé Revue, Sanoma en The New Pub.
Het rapport analyseert het totaal aantal advertentiecampagnes voor standaard displayformaten op mobile en desktop. De positieve balans is het gevolg van het op punt stellen van een gestructureerd proces om de kwaliteit de content en de bijhorende advertenties voortdurend te verbeteren, waarbij brand safety, de strijd tegen fraude, databeheer, optimale gebruikerservaringen en viewability centraal staan. Thierry Hugot, voorzitter van WE MEDIA DIGITAL en directeur Sales & Marketing bij Rossel Groep, is erg verheugd met de resultaten van dit viewability report: “Deze cijfers tonen aan dat we met de Belgische uitgevers niet alleen transparant zijn maar ook performant. De Belgische uitgevers zetten hogere standaarden dan de markt. Dit kan het vertrouwen van de adverteerders in onze kwaliteitsvolle media alleen maar doen toenemen.”
Alle resultaten vind je op www.wemedia.be/DIGITAL. Enkele concrete cijfers desktop viewability :
(*) average viewability rates for the Belgian market according to Moat Q4 2017
Dat blijkt uit het recente Viewability Report van de Belgische uitgevers. De studie is een initiatief van de uitgeversfederatie We Media, departement Digital (voorheen OPPAB), en tot stand gekomen in samenwerking met De Persgroep Publishing, IPM Group, Les Editions de l’Avenir, Mediahuis, Groupe Rossel, Roularta Media Group en met de steun van Edition Ciné Télé Revue, Sanoma en The New Pub.
Het rapport analyseert het totaal aantal advertentiecampagnes voor standaard displayformaten op mobile en desktop. De positieve balans is het gevolg van het op punt stellen van een gestructureerd proces om de kwaliteit de content en de bijhorende advertenties voortdurend te verbeteren, waarbij brand safety, de strijd tegen fraude, databeheer, optimale gebruikerservaringen en viewability centraal staan. Thierry Hugot, voorzitter van WE MEDIA DIGITAL en directeur Sales & Marketing bij Rossel Groep, is erg verheugd met de resultaten van dit viewability report: “Deze cijfers tonen aan dat we met de Belgische uitgevers niet alleen transparant zijn maar ook performant. De Belgische uitgevers zetten hogere standaarden dan de markt. Dit kan het vertrouwen van de adverteerders in onze kwaliteitsvolle media alleen maar doen toenemen.”
Alle resultaten vind je op www.wemedia.be/DIGITAL. Enkele concrete cijfers desktop viewability :
(*) average viewability rates for the Belgian market according to Moat Q4 2017
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]