Generous winnaar Belgium's Best New Brand 2016

Aan de award Belgium’s New Brand of the Year - een organisatie van STIMA en de kranten DeTijd en L'Echo, zijn enkele criteria verbonden. Het merk moet aantoonbaar in België zijn ontstaan (ontwikkeling & lancering). Het merk mag max 5 jaar bestaan en dit vanuit een start-up of door een rebranding, zowel B2B als B2C (na 1/1/2012). Een bedrijf met meerdere merken kon die apart indienen en fysieke personen, politieke en belangengroeperingen kunnen niet deelnemen. In 2016 kreeg Wasbar deze onderscheiding. Dit jaar waren de finalisten Charlie Magazine, biermerk Cornet, de nieuwe frisdrank Finley, de glutenvrije koekjes Generous en RTBF Auvio...
En de winnaar 2016? Die mocht vandaag 2 december tijdens het STIMA Marketing Congress zijn prijs ophalen. De naam van die winnaar? Generous!
Ter informatie: Bowling realiseerde het belangrijkste verkoopkanaal voor deze glutenvrije koekjes: de packaging. "Toen Generous in 2013 naar Bowling stapte, stond enkel de merknaam en de vijf smaken vast," vertelt Gwenn Nevelsteen van Bowling. "Bowling vervolledigde het merkverhaal op de verpakking. Elk type koekje werd bedacht met een alliterende naam en bijhorend personage dat op de verpakking wordt afgebeeld, van ‘Sylvain Speculoos’ tot ‘Charlotte Chocolat’. Op iedere verpakking ontdek je in een tekst met een flinke dosis humor waarom dit personage zo genereus koekjes bakt. De generositeit van het merk wordt extra versterkt door kleine details op de verpakking in design en copy. Zoals het zelf in te vullen cadeau-element. For….From…. Ook het kleurgebruik is cruciaal om een grote Generous-familie te maken. En het vleugje Belgitude vind je discreet terug in de Belgische driekleur en de gekozen Belgische namen van de personages."
Ook bij de social presence ondersteunt Bowling Generous. Een fanpagina mag immers niet enkel volstaan met productinformatie. Ook genereuze content verdient hier een plaats. En Bowling kreeg regelmatig een doos vol gebroken koekjes van Generous, omdat ze deze niet kon verkopen. Dit bracht Bowling op het idee om de gebroken koekjes genereus te schenken aan een warm iemand of een menslievende organisatie. Een buurtschooltje in een kansarme wijk, een organisatie die geïsoleerde senioren bezoekt, een jonge ondernemer met een straf project voor een betere wereld, elke week iemand anders. Bowling creëerde voor deze gulle daad The Generous Box. Een grote doos vol met gebroken koekjes en waar alle vertrouwde karakters van Generous opstaan. Charlotte Chocolat. Victor Vanille. Sylvain Speculoos. Céline Citron. Deze keer hebben ze een klein accidentje gehad. Een gebroken tand, gebatsen brilglazen, een hoofverband. Hoe dit gebeurde kan je lezen op The Generous Box.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]