Facebook lanceert, voor het eerst in vijf jaar, een nieuwe versie van zijn website en app: FB5. Dat heeft Mark Zuckerberg aangekondigd op de jaarlijkse F8-conferentie van Facebook, bedoeld voor ontwikkelaars en ondernemers die producten en diensten rond de website bouwen. Het vernieuwde Facebook komt er als reactie op de vervelende privacykwesties waarmee het sociale netwerk de laatste jaren te kampen had.
We just announced a fresh, new design for Facebook that makes communities as central as friends. FB5 is simpler, faster, more immersive and makes it easier to find what you're looking for and get to your most-used features. #f82019 pic.twitter.com/YWIGEnpO4M
— Meta (@Meta) April 30, 2019
De focus zal voortaan liggen op groepen en events, twee functies die mensen steeds belangrijker vinden. Zo zeggen 400 miljoen van de 2,38 miljard Facebook-gebruikers dat ze vandaag deel uitmaken van een groep die ze betekenisvol vinden. Daarom kunnen mensen binnen groepen met de nieuwe versie gemakkelijker privé-conversaties voeren, die bovendien omwille van privacy-redenen versleuteld zullen worden. Ook komen er nieuwe manieren om vrienden te zoeken en wordt het voor leden gemakkelijker om evenementen en gebeurtenissen in de buurt te ontdekken. Dit alles komt er in een opgefriste, veel wittere look.
https://twitter.com/facebook/status/1123322299418124289
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]