Bepublic treedt toe tot de BPRCA

Communication / News

Bepublic.bePR-bureau Bepublic uit Leuven, opgericht door Carine Gravendonk en Jeroen Wils, is lid geworden van de Belgian Public Relations Consultants Association (BPRCA), een kerngroep van de 25 belangrijkste professionele PR-bedrijven op de Belgische markt. De missie van het BPRCA is haar leden te positioneren als echte communicatie-experten en hun professionaliteit te garanderen. De vereniging kijkt daarvoor, onder andere, streng toe op het naleven van de ethische code. Deze code is onmisbaar in de niet-gereguleerde markt die de PR-sector vandaag nog steeds is.

Daarnaast biedt het BPRCA een discussieplatform aan, waar haar leden onderwerpen kunnen behandelen die hen allen aanbelangen. Het BPRCA bestaat uit 25 Belgische topbedrijven, gaande van onafhankelijke en gespecialiseerde PR-bureaus tot internationale netwerkadviesbureaus. Het BPRCA vertegenwoordigt haar leden op internationaal niveau binnen de organisatie ICCO. ICCO staat voor International Communications Consultancy Association.

Het Leuvense PR-bureau Bepublic is begin 2012 opgericht en telt vandaag een tiental medewerkers. Het bureau geeft strategisch en inhoudelijk communicatieadvies aan gevestigde en innovatieve bedrijven als Facebook, Telenet, Ericsson, Baloise Insurance en Thomas Cook, en aan organisaties als het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid, pharma.be, Voka en Child Focus. De dienstverlening van Bepublic steunt op vier pijlers: bedrijfsjournalistiek, strategische communicatie, mediatraining en crisiscommunicatie.