Bestaat yoghurt precies 100 jaar? Ja, zegt Danone! Het merk versierde alvast de straten van Parijs met opvallende guerillaposters om een eeuw yoghurt te vieren.
100 jaar yoghurt? Preciezer gezegd: de Franse multinational Danone wordt 100 jaar oud en dat geldt ook voor hun iconische yoghurtpotten. Om die gelegenheid te vieren ging het merk op reis in de tijd en dook het diep in het archief op zoek naar de allereerste reclameprints. De posters, waarmee reclamebureau BETC Paris aan de slag ging, werden vervolgens gebruikt om de februari-grijze straten van Parijs te versieren aan de hand van een outdoorcampagne in guerrillastijl.
CREDITS
CLIENT : Danone
CLIENT MANAGEMENT: David Chazet, Jordi Guitart, Anne-Laure Gautier-Falret, Lorry Toulet
AGENCY: BETC
AGENCY MANAGEMENT: Dominique Vérot, Anne-Laure Brunner, Mirella Ghil, Adèle Hrabina
EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR: Antoinette Beatson
ART DIRECTOR: Julien Schmitt
ASSISTANT ART DIRECTOR: Naiqin Ye
COPYWRITER: Alexander Choat
STRATEGIC PLANNING: Alexandre Ben-Soussan
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]