Beste COVID19-campagne komt uit Servië

Awards / News

ACT Responsible presenteert zijn Cannes Tributes voor 2020. Die bekronen ieder jaar ‘s werelds beste campagnes voor het goede doel. De ACT Responsible Cannes Tributes zijn niet het resultaat van jurywerk, maar van de stemmen van het publiek. Men vraagt de mening van iedereen over campagnes die van deze wereld een betere plek om te leven maken, waarbij met werkt met vier vaste categorieën (planeet, solidariteit, mensenrechten, onderwijs) en dit jaar ook een speciale COVID19-categorie.

Environment

1/ Wings The Agency met ‘Straws’ voor Sea Shepherd Conservation Society (Venezuela)
2/ Wings The Agency met ‘The Fish Bag’ voor Sea Shepherd Conservation Society (Venezuela)
3/ Don’t Panic met ‘Little blue label, Big blue future’ voor Marine Stewardship Council (Verenigd Koninkrijk)

Solidarity

1/ ALTMANN+PACREAU met ‘Elsa’ voor Association Petits Princes (Frankrijk)
2/ FCB Lisbon met ‘Wheelchange Tours’ voor Tur4All (Portugal)
3/ Anomaly met ‘Unsafe Buildings in the Spotlight’ voor Grenfell United (Verenigd Koninkrijk)

Human rights

1/ STEVE Paris met ‘Water Portraits’ voor World Vision (Frankrijk)
2/ Camisa 10 Propaganda met ‘Digital addiction’ voor Delete Institute (Brazilië)
3/ Anomaly met ‘Obesity 2019’ voor Cancer Research UK (Verenigd Koninkrijk)

COVID-19

1/ McCann Belgrade met ‘Thank you, Doctors’ voor #supportthedoctors (Servië)
2/ Arkitekyuklid met ‘Love will heal the world’ voor Arkitekyuklid (Filipijnen)
3/ Centrade Cheil met ‘#IsolateViolence’ voor Anais Association (Roemenië)